Jaargang 6 | editie 97 | 31 mei 2023
 

[Marketing Report TV] Geert Doek over Towel Media
[Marketing Report TV] Geert Doek over Towel Media

Geert Doek, Managing Director bij Towel Media, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat samen met Elzemieke Olsthoorn, Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead, met hem in gesprek.

Geert Doek: "Wij zijn groot in branded content en werken eigenlijk in de breedte. Wij werken rechtstreeks met merken, met reclamebureaus, met mediabureaus (zoals Dentsu en GroupM) en publishers (zoals DPG, Talpa & RTL). Dat gaat van...

Lees Meer

 

Serge Steijn partner Open Now
Serge Steijn partner Open Now

Serge Steijn wordt vanaf 1 mei partner bij Open Now, het reclamebureau op basis van gedragsstrategie.

Door de grote interesse in gedragswetenschap ontwikkelt het bureau zich naar een volgende fase. Steijn, die het bureau in het verleden al regelmatig op de achtergrond adviseerde, wil als partner actief bijdragen aan de groei van het bureau en de...

Lees Meer

 

[DPG Grow] Arjan Koopman: Je logo op een shirt doet niets zonder activatiestrategie
[DPG Grow] Arjan Koopman: Je logo op een shirt doet niets zonder activatiestrategie

De redactie van Grow gaat in een reeks interviews het gesprek aan met specialisten van DPG Media over de belangrijkste trends, innovaties en uitdagingen binnen hun branche. 

Voor het nieuwste artikel uit de reeks spreekt de redactie met Arjan Koopman, commercieel manager Sport bij DPG Media. Hij werkt al jaren in de media en heeft veel ervaring op het gebied van sportmarketing, partnerships en key...

Lees Meer

 


Drie lessen uit de podcast Context (N=5) met Booktokker Noah
Drie lessen uit de podcast Context (N=5) met Booktokker Noah

We lezen het regelmatig: boeken zijn over. Althans, ze gaan anno 2023 nooit meer de aandacht van jongeren heroveren. Toch laten de harde cijfers een totaal ander plaatje zien.

De omzet van boeken in de jongerenmarkt is volgens GfK in 2022 ruim verdubbeld ten opzichte van 2019. En daar is maar een verklaring voor te vinden #Booktok. Oftewel, de boeken niche op TikTok. Om het geheim achter dit Effie-waardige concept te...

Lees Meer

 

NSMBL lanceert podcast De GroepsApp over jonge vrouwen in de mediawereld
NSMBL lanceert podcast De GroepsApp over jonge vrouwen in de mediawereld

Vrouwenlifestylewebsite NSMBL, onderdeel van Mediahuis Nederland, lanceert de podcast De GroepsApp.

Hierin gaan NSMBL's redacteuren Emma ToussainKarlijn van Spankeren en Sophie Hendriks in gesprek over wat hen bezighoudt als twintigers in de mediawereld, het leven van de jonge vrouw in het algemeen en nog veel meer. Ze behandelen hun week als redacteur, want wat doe...

Lees Meer

 

Staatssecretaris Gunay Uslu (D66): Tweede Kamer ondermijnt wetsvoorstel investeringsverplichting streamingdiensten
Staatssecretaris Gunay Uslu (D66): Tweede Kamer ondermijnt wetsvoorstel investeringsverplichting streamingdiensten

Staatssecretaris Gunay Uslu (D66) vindt dat een aantal wijzigingsvoorstellen vanuit de Tweede Kamer het wetsvoorstel rondom een investeringsverplichting voor Nederlandse films, series en documentaires, ondermijnt.

Daarbij doelt de staatssecretaris met name op een amendement van Lucille Werner (CDA), dat beoogt dat van de investeringsverplichting niet langer volledig voor culturele producties hoeft te gelden...

Lees Meer

 


And Now This ontwikkelt campagne vriesvers fruit Fast Fruit
And Now This ontwikkelt campagne vriesvers fruit Fast Fruit

Het vriesvers fruitmerk Fast Fruit (van Frio Food) wil, met hulp van creatief bureau And Now This, de consument er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten.

Uit onderzoek van de Gezondheidsraad van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport blijkt dat Nederlandse volwassenen gemiddeld 130 gram fruit per dag eten, terwijl 200 gram de richtlijn is (mannen eten 122 gram en vrouwen 137 gram...

Lees Meer

 

[BoxOffice] The Little Mermaid verovert nummer 1-positie | Week 22
[BoxOffice] The Little Mermaid verovert nummer 1-positie | Week 22

The Little Mermaid, de live action versie van de animatieklassieker, trok afgelopen weekend ruim 112 duizend bezoekers en was daarmee een van de best bezochte films van afgelopen weekend.

De klassieker The Little Mermaid vertelt het verhaal van Ariel, een jonge zeemeermin die graag meer wil weten over de wereld buiten de zee. About My Father, de familiekomedie met Robert De Niro en Sebastian Maniscalco in de hoofdrollen, komt deze week...

Lees Meer

 

Betaalapp voor mkb Klearly gelanceerd in Nederland
Betaalapp voor mkb Klearly gelanceerd in Nederland

De app Klearly is vanaf nu te downloaden. Met de toepassing maken mkb’ers met slechts een paar handelingen een pinapparaat van hun mobiele telefoon.

De fintech start-up heeft 2,1 miljoen euro opgehaald in een pre-seed investeringsronde, geleid door investeringsmaatschappijen Antler en Global PayTech Ventures. Sam Koekoek, CEO en medeoprichter van Klearly: "Ondernemers en kleine bedrijven...

Lees Meer

 

 
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Sizzer stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Sizzer stelt zich voor

Een naam die tijdens de festivalweek al langer op positieve associaties kan rekenen is die van Sizzer. Al meerdere jaren weet het Amsterdamse bureau aan de Franse zuidkust de aandacht op zich te vestigen met een van de drukst bezochte feesten van de week: The Sizzer Party. 

Het onafhankelijke music agency is al een aantal jaren betrokken bij de Embassy of Dutch Creativity. We vroegen Dion Holla - Head of Brand & Operations bij Sizzer - naar zijn kijk op het vak, de impact van...

Lees Meer

 

MediaTest komt met MediaTestdag 2023
MediaTest komt met MediaTestdag 2023

MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2023. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd naar een maatschappelijk relevant vraagstuk voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft.

MediaTest doet dit jaarlijks om de eigen verjaardag te vieren en te trakteren. Iedereen kan een onderzoeksvraag inzenden. Uit de aanmeldingen kiest MediaTest een organisatie. De criteria...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Clear Channel: Creating the future of Media
[SHOWREEL!] Clear Channel: Creating the future of Media

Clear Channel is één van de grootste out-of-home spelers in Nederland. Kom buiten in contact met miljoenen Nederlanders! Je vindt Clear Channel objecten in bijna 300 gemeentes in Nederland.

Van abri’s met 2m² reclamevakken tot digitale schermen in shopping areas, in parkings en op scholen. Verspreid door heel Nederland dus een uniek gespreid en landelijk bereik...

Lees Meer

 


[Vacatures] LVB zoekt een Regisseur
[Vacatures] LVB zoekt een Regisseur

Een gedreven team en een creatieve werkplek op de mooiste locatie van Utrecht. Werken aan uitdagende projecten van snappy TikTok video’s tot longform content en alles ertussenin. Dat is wat wij je bieden bij LVB.

Wij zoeken een ervaren regisseur die wil werken in een veelzijdig en enthousiast videoteam dat producties bedenkt en produceert voor klanten als ABN AMRO, UWV, De Kindertelefoon, Enexis...

Lees Meer

 

[Vacatures] &.agency zoekt een Senior Influencer Marketing Manager
[Vacatures] &.agency zoekt een Senior Influencer Marketing Manager

Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou! 

Belangrijke taken

Je bent verantwoordelijkheid voor het matchen, briefen en begeleiden van influencers en schakelt met zowel influencers, agentschappen als je collega’s binnen het client team. Je bent verantwoordelijk...

Lees Meer

 

[Vacatures] Abovo Media zoekt een Senior Projectlead Content
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Senior Projectlead Content

Heb jij ruime ervaring met projectmanagement en kun je uitstekend plannen en organiseren?

Krijg je er energie van bij te dragen aan content campagnes voor adverteerders, op bijvoorbeeld social media, online, op TV en in print? Pak jij graag de leiding over projecten, ben je positief kritisch en weet jij je team aan te sporen samen jullie deadlines te halen? Kom dan bij AM Beyond* werken, het contentlabel binnen het mediabureau Abovo...

Lees Meer

 


[Vacatures] LINDA. zoekt Freelance Eindredacteuren
[Vacatures] LINDA. zoekt Freelance Eindredacteuren

Voor LINDA.nl zoeken we ervaren en flexibele eindredacteuren die artikelen precies die invalshoek en toon meegeven die bij onze doelgroep passen

Op LINDA.nl brengen we de mooiste persoonlijke verhalen, leukste rubrieken en natuurlijk het belangrijkste nieuws voor alle vrouwen van Nederland...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een UX Designer DPG Recruitment
[Vacatures] DPG Media zoekt een UX Designer DPG Recruitment

Als onze nieuwe UX Designer krijg je de kans om jouw ideeën om te zetten in werkbare oplossingen voor onze gebruikers.

Van wireframes tot prototypes en designs, jij zet jouw creatieve brein aan het werk om de beste gebruikerservaringen te creëren. Maar het gaat niet alleen om het bedenken van mooie ontwerpen. Jij bent ook de persoon die ervoor zorgt dat deze ontwerpen voldoen aan de kwaliteitsnormen die wij...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Castingredacteur
[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Castingredacteur

Voor een nieuw groot entertainment programma zoeken wij per direct een Senior Castingredacteur. Heb jij aantoonbare relevante ervaring met talentshows en het casten van kandidaten, ben jij de aanpakker en heb jij een goede sociale babbel? Dan zoeken wij jou!

Wat ga jij doen?

  • Uitzetten/researchen van potentiele kandidaten en nieuw talent
  • Beoordelen van nieuwe aanmeldingen
  • Redactionele werkzaamheden zoals...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Stephan Kwast over de herpositionering van Megawatt als 360 campagnebureau 23-05-2024 | 13:56:00
Stephan Kwast is CEO en eigenaar van Megawatt Group. We spreken hem over de fusie van vier Megawatt labels en de herpositionering naar één sterk Megawatt als 360֯ campagnebureau


[Merken 100 2024] Marjanne Mulder: Achmea gaat voor Duurzaam Samen Leven 23-05-2024 | 12:53:00
Achmea is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Marjanne Mulder, Senior Brand Manager bij Achmea


HEMA voor het derde jaar op rij stijging in winst en omzet 23-05-2024 | 12:25:08
De bruto-omzet steeg in 2023 met 7,4 procent naar 2.112 miljoen euro en de winst voor belasting steeg van 31,6 miljoen euro 2022 naar 61,2 miljoen 2023


DDB Amsterdam ontwikkelt campagne Robijn Tropical 23-05-2024 | 12:10:00
Het merk introduceert Robijn Tropical wasmiddel en wasverzachter. Het is vooral de geur die zorgt dat lentekriebels plaats maken voor zomerse sferen


Screenforce over de bvA-Webinar over de aandachtseconomie 23-05-2024 | 12:06:00
Hoe en waar kun je de consument nog bereiken zodat jouw merk de aandacht krijgt waar je naar op zoek bent


[Merken100] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. 23-05-2024 | 11:57:00
Albert Heijn is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland


ICI PARIS XL Benelux start samenwerking met Serviceplan Make 23-05-2024 | 11:45:00
Vanaf mei 2024 werkt Serviceplan Make Benelux, onderdeel van de wereldwijde Serviceplan Group, officieel samen met ICI PARIS XL Benelux


Fightclub aan de slag voor spellen Ticket to Ride en Exploding Kittens 23-05-2024 | 11:26:00
Ticket to Ride en Exploding Kittens, het kaartspel dat een culthit werd na de lancering op Kickstarter, zijn klant geworden bij Fightclub Breda


Slaven Mandic investeert in start-up Webshake 23-05-2024 | 11:13:00
Slaven Mandic heeft geïnvesteerd in Webshake. Webshake biedt maandelijks abonnement voor ongelimiteerde uitvoering in zowel design als development


SuperRebel ontwikkelt consumentencampagne voor SolarEdge 23-05-2024 | 11:05:04
Het gras is altijd groener bij de buren. En dat geldt ook voor zonnepanelen. SuperRebel Agency ontwikkelde de campagne, op basis van deze inzichten


[Marketing Report Radio] Marijnke van der Burgh (ZIGT) over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards 23-05-2024 | 11:00:00
We spreken Marijnke van der Burgh over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards


[Vacatures] Cogonez zoekt een Projectmanager / trafficmanager 23-05-2024 | 10:29:00
Cogonez is per direct op zoek naar Projectmanager / trafficmanager


[Merken 100 2024] Jeroen Stirnberg: Grand'Italia staat voor optimistisch, modern, Italiaanse passie en pragmatisch 23-05-2024 | 10:11:00
Grand'Italia is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Jeroen Stirnberg, Marketing Manager bij Grand Italia.


[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Creative Team 23-05-2024 | 10:05:00
Cheil Benelux is directly looking for a Creative Team 


Dutch Digital Design: Suzanne Visser neemt voorzittersrol over van Bert Hagendoorn 23-05-2024 | 09:50:00
Oprichter Bert Hagendoorn geeft zijn voorzittersstokje door aan Suzanne Visser en richt zich vanaf nu op partnerships



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -