Jaargang 6 | editie 97 | 31 mei 2023 |
|
Geert Doek, Managing Director bij Towel Media, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat samen met Elzemieke Olsthoorn, Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead, met hem in gesprek.
Geert Doek: "Wij zijn groot in branded content en werken eigenlijk in de breedte. Wij werken rechtstreeks met merken, met reclamebureaus, met mediabureaus (zoals Dentsu en GroupM) en publishers (zoals DPG, Talpa & RTL). Dat gaat van...
|
|
|
|
Serge Steijn wordt vanaf 1 mei partner bij Open Now, het reclamebureau op basis van gedragsstrategie.
Door de grote interesse in gedragswetenschap ontwikkelt het bureau zich naar een volgende fase. Steijn, die het bureau in het verleden al regelmatig op de achtergrond adviseerde, wil als partner actief bijdragen aan de groei van het bureau en de...
|
|
|
|
De redactie van Grow gaat in een reeks interviews het gesprek aan met specialisten van DPG Media over de belangrijkste trends, innovaties en uitdagingen binnen hun branche.
Voor het nieuwste artikel uit de reeks spreekt de redactie met Arjan Koopman, commercieel manager Sport bij DPG Media. Hij werkt al jaren in de media en heeft veel ervaring op het gebied van sportmarketing, partnerships en key...
|
|
|
|
We lezen het regelmatig: boeken zijn over. Althans, ze gaan anno 2023 nooit meer de aandacht van jongeren heroveren. Toch laten de harde cijfers een totaal ander plaatje zien.
De omzet van boeken in de jongerenmarkt is volgens GfK in 2022 ruim verdubbeld ten opzichte van 2019. En daar is maar een verklaring voor te vinden #Booktok. Oftewel, de boeken niche op TikTok. Om het geheim achter dit Effie-waardige concept te...
|
|
|
|
Vrouwenlifestylewebsite NSMBL, onderdeel van Mediahuis Nederland, lanceert de podcast De GroepsApp.
Hierin gaan NSMBL's redacteuren Emma Toussain, Karlijn van Spankeren en Sophie Hendriks in gesprek over wat hen bezighoudt als twintigers in de mediawereld, het leven van de jonge vrouw in het algemeen en nog veel meer. Ze behandelen hun week als redacteur, want wat doe...
|
|
|
|
Staatssecretaris Gunay Uslu (D66) vindt dat een aantal wijzigingsvoorstellen vanuit de Tweede Kamer het wetsvoorstel rondom een investeringsverplichting voor Nederlandse films, series en documentaires, ondermijnt.
Daarbij doelt de staatssecretaris met name op een amendement van Lucille Werner (CDA), dat beoogt dat van de investeringsverplichting niet langer volledig voor culturele producties hoeft te gelden...
|
|
|
|
Het vriesvers fruitmerk Fast Fruit (van Frio Food) wil, met hulp van creatief bureau And Now This, de consument er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten.
Uit onderzoek van de Gezondheidsraad van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport blijkt dat Nederlandse volwassenen gemiddeld 130 gram fruit per dag eten, terwijl 200 gram de richtlijn is (mannen eten 122 gram en vrouwen 137 gram...
|
|
|
|
The Little Mermaid, de live action versie van de animatieklassieker, trok afgelopen weekend ruim 112 duizend bezoekers en was daarmee een van de best bezochte films van afgelopen weekend.
De klassieker The Little Mermaid vertelt het verhaal van Ariel, een jonge zeemeermin die graag meer wil weten over de wereld buiten de zee. About My Father, de familiekomedie met Robert De Niro en Sebastian Maniscalco in de hoofdrollen, komt deze week...
|
|
|
|
De app Klearly is vanaf nu te downloaden. Met de toepassing maken mkb’ers met slechts een paar handelingen een pinapparaat van hun mobiele telefoon.
De fintech start-up heeft 2,1 miljoen euro opgehaald in een pre-seed investeringsronde, geleid door investeringsmaatschappijen Antler en Global PayTech Ventures. Sam Koekoek, CEO en medeoprichter van Klearly: "Ondernemers en kleine bedrijven...
|
|
|
|
Een naam die tijdens de festivalweek al langer op positieve associaties kan rekenen is die van Sizzer. Al meerdere jaren weet het Amsterdamse bureau aan de Franse zuidkust de aandacht op zich te vestigen met een van de drukst bezochte feesten van de week: The Sizzer Party.
Het onafhankelijke music agency is al een aantal jaren betrokken bij de Embassy of Dutch Creativity. We vroegen Dion Holla - Head of Brand & Operations bij Sizzer - naar zijn kijk op het vak, de impact van...
|
|
|
|
MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2023. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd naar een maatschappelijk relevant vraagstuk voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft.
MediaTest doet dit jaarlijks om de eigen verjaardag te vieren en te trakteren. Iedereen kan een onderzoeksvraag inzenden. Uit de aanmeldingen kiest MediaTest een organisatie. De criteria...
|
|
|
|
Clear Channel is één van de grootste out-of-home spelers in Nederland. Kom buiten in contact met miljoenen Nederlanders! Je vindt Clear Channel objecten in bijna 300 gemeentes in Nederland.
Van abri’s met 2m² reclamevakken tot digitale schermen in shopping areas, in parkings en op scholen. Verspreid door heel Nederland dus een uniek gespreid en landelijk bereik...
|
|
|
|
Een gedreven team en een creatieve werkplek op de mooiste locatie van Utrecht. Werken aan uitdagende projecten van snappy TikTok video’s tot longform content en alles ertussenin. Dat is wat wij je bieden bij LVB.
Wij zoeken een ervaren regisseur die wil werken in een veelzijdig en enthousiast videoteam dat producties bedenkt en produceert voor klanten als ABN AMRO, UWV, De Kindertelefoon, Enexis...
|
|
|
|
Word jij blij van het opzetten en managen van influencer campagnes voor grote klanten binnen een jong en hecht team? Maak jij er een sport van om klanten tevreden te houden? Dan is deze vacature zeker wat voor jou!
Belangrijke taken
Je bent verantwoordelijkheid voor het matchen, briefen en begeleiden van influencers en schakelt met zowel influencers, agentschappen als je collega’s binnen het client team. Je bent verantwoordelijk...
|
|
|
|
Heb jij ruime ervaring met projectmanagement en kun je uitstekend plannen en organiseren?
Krijg je er energie van bij te dragen aan content campagnes voor adverteerders, op bijvoorbeeld social media, online, op TV en in print? Pak jij graag de leiding over projecten, ben je positief kritisch en weet jij je team aan te sporen samen jullie deadlines te halen? Kom dan bij AM Beyond* werken, het contentlabel binnen het mediabureau Abovo...
|
|
|
|
Voor LINDA.nl zoeken we ervaren en flexibele eindredacteuren die artikelen precies die invalshoek en toon meegeven die bij onze doelgroep passen
Op LINDA.nl brengen we de mooiste persoonlijke verhalen, leukste rubrieken en natuurlijk het belangrijkste nieuws voor alle vrouwen van Nederland...
|
|
|
|
Als onze nieuwe UX Designer krijg je de kans om jouw ideeën om te zetten in werkbare oplossingen voor onze gebruikers.
Van wireframes tot prototypes en designs, jij zet jouw creatieve brein aan het werk om de beste gebruikerservaringen te creëren. Maar het gaat niet alleen om het bedenken van mooie ontwerpen. Jij bent ook de persoon die ervoor zorgt dat deze ontwerpen voldoen aan de kwaliteitsnormen die wij...
|
|
|
|
Voor een nieuw groot entertainment programma zoeken wij per direct een Senior Castingredacteur. Heb jij aantoonbare relevante ervaring met talentshows en het casten van kandidaten, ben jij de aanpakker en heb jij een goede sociale babbel? Dan zoeken wij jou!
Wat ga jij doen?
- Uitzetten/researchen van potentiele kandidaten en nieuw talent
- Beoordelen van nieuwe aanmeldingen
- Redactionele werkzaamheden zoals...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[SHOWREEL!] Springbok
29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
SPAR introduceert SPAR media
28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|