Jaargang 6 | editie 104 | 9 juni 2023 |
|
Thoughtful Thursday is een wekelijkse webinar met gesprekken over retail.
In samenwerking met JUMP! Retail worden verschillende gasten door Frank Quix en Ernst-Jan Smids geïnterviewd over de belangrijkste topics uit de boardroom van retailers, zijn inspirerende ondernemersverhalen te horen en worden actualiteiten besproken. Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Micha Medendorp, CEO van...
|
|
|
|
Een refresh van het logo, een eenduidige brandstory, een nieuwe merknaam, een campagneconcept met mileage... allemaal uitdagingen waar SuperRebel Agency heel blij van wordt.
En toch vragen ze zich altijd als eerste af of dit merk, product of bedrijf dit wel echt nodig heeft? Of dit de oplossing is om de ambities waar te kunnen maken? Of heel simpel: zouden zou dit zelf doen als het hun merk is? Vaak is het antwoord nee...
|
|
|
|
In lijn met NIBC’s strategie en purpose enabling ambitions by financing assets, ontwikkelde VENGEAN de portfoliostrategie, positionering, brand story, logo en visuele identiteit.
Vernieuwde look
De vernieuwde look van de bank wordt inmiddels in diverse on- en offline kanalen toegepast middels signage, fotografie en design. Vanaf 1 juni is dit ook het geval voor de vernieuwde website, waarin NIBC Corporate en NIBC Direct voortaan gezamenlijk...
|
|
|
|
Van 4 juni tot en met 8 juli 2023 spaar je bij PLUS voor Sonic Razende Runners. Energize ontwikkelde de campagne waarmee de spaaractie wordt aangejaagd.
Sonic Razende Runners
Bij de Sonic Razende Runners staat snelheid centraal. Dat is dan ook de boodschap in de online video's en instore materialen. In totaal zijn er 24 en je ontvangt bij elke 15 euro aan boodschappen één runner. Robin Pas, Creative Director bij Energize: "Whooosh… met...
|
|
|
|
Buro N11 en B.made gaan intensief samenwerken en treden toe tot de pas opgerichte N11 Group. De twee bureaus hebben los van elkaar hun sporen verdiend in het ontwikkelen van websites, het inzetten van onlinemarketing en het maken van creatieve content.
Buro N11 is actief in mobiliteit op het gebied van content, pr en marketing. B.made is een gevestigde naam in de sector sport en entertainment en benut data, technologie en content voor het ontwikkelen...
|
|
|
|
Generatieve AI (GAI) is bezig aan een opmars: driekwart (75 procent) zegt voornemens te zijn om het gebruik van GAI te intensiveren om meer content te creëren in minder tijd (56 procent), de efficiëntie van het werk te verbeteren (55 procent) en boeiende content te maken (51 procent).
Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van LinkedIn onder bijna 2.000 B2B-CMO’s, CFO’s en senior level B2B-marketeers in aanloop naar het internationale Cannes Lions Festival of Creativity. Het onderzoek...
|
|
|
|
Selmore en DotControl hebben de eerste campagna voor Expert gerealiseerd na een redesign en rebranding van het retailmerk Expert.
In februari 2023 werd bekend dat het creatief bureau Selmore en het digitale bureau DotControl het account van Expert hadden verkregen na een pitch. Het doel van de rebranding is om Expert neer te zetten als een elektronicawinkel van deze tijd met een bijpassend assortiment en ruime keuze...
|
|
|
|
Oogappels heeft de prijs voor Beste Nederlandse Productie gewonnen bij de Bindinc. Streaming Video Awards.
Oogappels is een productie die in opdracht van BNNVARA gemaakt is en bij NPO Start te zien. Oogappels is door ITV Studio Drama geproduceerd. De serie is ook lineair via NPO1 te zien (geweest)...
|
|
|
|
Fast Media is distributiepartner voor de Reuters-collectie in de Benelux geworden. De website Fastmedianl.com biedt hiermee meer dan 35 miljoen nieuws-, sport-, entertainment- en gespecialiseerde afbeeldingen in de Benelux, Nordic en Latijns-Amerika.
De site biedt klanten redactionele content voor bijvoorbeeld kranten, boeken, magazines en andere publicaties. Specialistische, niche-collecties helpen daarnaast om communicatietrajecten impact te...
|
|
|
|
Jordi van den Bussche, beter bekend als YouTuber Kwebbelkop, lanceert met zijn gamestudio Phantom Coast de videogame Helskate. Dit najaar komt het spel in Early Access beschikbaar.
Helskate, geregisseerd en ontworpen door Steve Swink, onder andere bekend van Tony Hawk's Underground en Author of Game Feel, is een roguelite die arcade-stijl skateboarden combineert met stijlvolle character action combat. Van den Bussche...
|
|
|
|
De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes.
Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. Een van de ondersteunende partijen dit jaar is Clear Channel. Een van de grootste buitenreclame-exploitanten van Nederland, is hiermee een van de partners die de Nederlandse...
|
|
|
|
AI, Dynamische audiospots, Sonic Identity, ChatGPT en Direct Response zijn zomaar wat woorden die je de laatste tijd steeds vaker hoort. Maar wat kan jij er als adverteerder mee? En hoe pas jij deze innovaties toe in je marketing- communicatiemix? Talpa Network praat je graag bij over deze onderwerpen en meer!
Sonic Identity & Sonic Branding
Daarnaast komen tijdens dit event het belang van het hebben van een eigen herkenbaar geluid (Sonic Identity) en auditieve vormgeving (Sonic Branding) aan bod. Ook bespreken we de wijze waarop radio...
|
|
|
|
big group Amsterdam is an independent agency that adds value to people’s lives to provoke brand progress by combining creativity, data, and technology to encompass real connections across every facet of the customer journey...
|
|
|
|
Deze job is deels op ons kantoor in hartje Tilburg en deels in Utrecht. Voor o.a. MR MARVIS, Veloretti, Dutch Design Foundation en Teleperformance realiseren we maandelijkse groei.
Dit doen we door schaalbare online marketing toe te passen. Onze focus ligt hierbij op het bouwen, beheren en optimaliseren van Google Ads en social advertising campagnes (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapchat en Pinterest). Onze...
|
|
|
|
Afdeling Programma Samenstelling is binnen Talpa TV verantwoordelijk voor de bewerking van aangekochte series & programma’s, zoals MasterChef Australië, De Grote Verbouwing, Border Security, maar ook Lachen om Home Video’s.
Deze programma’s worden aangepast zodat ze op onze zenders SBS6, NET5, Veronica of SBS9 uitgezonden kunnen worden. De programma’s worden o.a. voorzien van een nieuwe vormgeving...
|
|
|
|
Scoor jij binnenkort de beste resultaten voor de mooiste A-merken als BaByliss, Meatless Farm en Euro BOB? En heb jij niet alleen een neusje voor de goal, maar ook voor SEA, Google Tag Manager en de nieuwste advertentienetwerken?
Ga dan maar vast warm lopen, want wij willen jou in de basis van ons performance team! Jij wordt een spil in het spel van ons snelgroeiende bureau en bent verantwoordelijk voor zowel strategie als..
|
|
|
|
Mediahuis Nederland brengt als uitgever van bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé en onze regionale merken zoals Noordhollands Dagblad en Gooi-en Eemlander, mensen en verhalen samen op basis van een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek.
We zijn er voor onze honderdduizenden abonnees maar ook voor het nieuwe publiek dat ons steeds vaker weet te vinden via onze online kanalen met steeds meer digitale nieuwsproducten. Maar...
|
|
|
|
Als datajournalist maak je, veelal in samenwerking met collega’s, data-gedreven journalistieke producties voor de platformen van NRC. NRC vindt datajournalistiek belangrijk en wil haar journalistiek verdiepen met data-gedreven onderzoeksmethoden.
Wat kun je?
- Je kunt zelfstandig eenvoudige en complexe data analyses uitvoeren, en de resultaten ervan interpreteren en duiden. Idealiter doe je dat met behulp van Python...
|
|
|
|
Ga jij binnenkort de tofste videocontent maken voor het grootste radiostation van Nederland? Vanwege een zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke projectleider die ons online team tijdelijk komt versterken. (freelance mogelijk).
Dit is wat je gaat doen:
- je bedenkt en ontwikkelt creatieve videocontent voor de social media en videokanalen van Qmusic;
- je maakt realistische planningen, begeleidt een project van begin tot eind en bewaakt de voortgang door bij te sturen waar nodig...
|
|
|
|
Ben jij een ervaren sales professional (minimaal 5 jaar werkervaring) die enthousiast is over het samenwerken met onze opdrachtgevers om impactvolle campagnes en - content te creëren?
Wil je samen met een internationaal team de wereld voorzien van inspirerende verhalen om positieve verandering in gang te zetten? Dan zijn wij op zoek naar jou...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[SHOWREEL!] Springbok
29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
SPAR introduceert SPAR media
28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|