Jaargang 6 | editie 104 | 9 juni 2023
 

[JUMP! Retail] Thoughtful Thursday met Micha Medendorp
[JUMP! Retail] Thoughtful Thursday met Micha Medendorp

Thoughtful Thursday is een wekelijkse webinar met gesprekken over retail.

In samenwerking met JUMP! Retail worden verschillende gasten door Frank Quix en Ernst-Jan Smids geïnterviewd over de belangrijkste topics uit de boardroom van retailers, zijn inspirerende ondernemersverhalen te horen en worden actualiteiten besproken. Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Micha Medendorp, CEO van...

Lees Meer

 

SuperRebel: De essentiële rol van een goede merkarchitect
SuperRebel: De essentiële rol van een goede merkarchitect

Een refresh van het logo, een eenduidige brandstory, een nieuwe merknaam, een campagneconcept met mileage... allemaal uitdagingen waar SuperRebel Agency heel blij van wordt.

En toch vragen ze zich altijd als eerste af of dit merk, product of bedrijf dit wel echt nodig heeft? Of dit de oplossing is om de ambities waar te kunnen maken? Of heel simpel: zouden zou dit zelf doen als het hun merk is? Vaak is het antwoord nee...

Lees Meer

 

VENGEAN ontwikkelt geïntegreerde website NIBC
VENGEAN ontwikkelt geïntegreerde website NIBC

In lijn met NIBC’s strategie en purpose enabling ambitions by financing assets, ontwikkelde VENGEAN de portfoliostrategie, positionering, brand story, logo en visuele identiteit.

Vernieuwde look

De vernieuwde look van de bank wordt inmiddels in diverse on- en offline kanalen toegepast middels signage, fotografie en design. Vanaf 1 juni is dit ook het geval voor de vernieuwde website, waarin NIBC Corporate en NIBC Direct voortaan gezamenlijk...

Lees Meer

 

Energize ontwikkelt campagne Sonic Razende Runners voor PLUS
Energize ontwikkelt campagne Sonic Razende Runners voor PLUS

Van 4 juni tot en met 8 juli 2023 spaar je bij PLUS voor Sonic Razende Runners. Energize ontwikkelde de campagne waarmee de spaaractie wordt aangejaagd.

Sonic Razende Runners

Bij de Sonic Razende Runners staat snelheid centraal. Dat is dan ook de boodschap in de online video's en instore materialen. In totaal zijn er 24 en je ontvangt bij elke 15 euro aan boodschappen één runner. Robin Pas, Creative Director bij Energize: "Whooosh… met...

Lees Meer

 

Erik Hardick lanceert N11 Group, overname B.made
Erik Hardick lanceert N11 Group, overname B.made

Buro N11 en B.made gaan intensief samenwerken en treden toe tot de pas opgerichte N11 Group. De twee bureaus hebben los van elkaar hun sporen verdiend in het ontwikkelen van websites, het inzetten van onlinemarketing en het maken van creatieve content.

Buro N11 is actief in mobiliteit op het gebied van content, pr en marketing. B.made is een gevestigde naam in de sector sport en entertainment en benut data, technologie en content voor het ontwikkelen...

Lees Meer

 


Driekwart van de B2B-marketingleiders wil AI vaker gebruiken
Driekwart van de B2B-marketingleiders wil AI vaker gebruiken

Generatieve AI (GAI) is bezig aan een opmars: driekwart (75 procent) zegt voornemens te zijn om het gebruik van GAI te intensiveren om meer content te creëren in minder tijd (56 procent), de efficiëntie van het werk te verbeteren (55 procent) en boeiende content te maken (51 procent).

Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van LinkedIn onder bijna 2.000 B2B-CMO’s, CFO’s en senior level B2B-marketeers in aanloop naar het internationale Cannes Lions Festival of Creativity. Het onderzoek...

Lees Meer

 

Selmore en DotControl lanceren Expert campagne
Selmore en DotControl lanceren Expert campagne

Selmore en DotControl hebben de eerste campagna voor Expert gerealiseerd na een redesign en rebranding van het retailmerk Expert. 

In februari 2023 werd bekend dat het creatief bureau Selmore en het digitale bureau DotControl het account van Expert hadden verkregen na een pitch. Het doel van de rebranding is om Expert neer te zetten als een elektronicawinkel van deze tijd met een bijpassend assortiment en ruime keuze...

Lees Meer

 

Oogappels wint Streaming Video Award van Bindinc.
Oogappels wint Streaming Video Award van Bindinc.

Oogappels heeft de prijs voor Beste Nederlandse Productie gewonnen bij de Bindinc. Streaming Video Awards.

Oogappels is een productie die in opdracht van BNNVARA gemaakt is en bij NPO Start te zien. Oogappels is door ITV Studio Drama geproduceerd. De serie is ook lineair via NPO1 te zien (geweest)...

Lees Meer

 

Fast Media partner Reuters Fotografie in Nederland
Fast Media partner Reuters Fotografie in Nederland

Fast Media is distributiepartner voor de Reuters-collectie in de Benelux geworden. De website Fastmedianl.com biedt hiermee meer dan 35 miljoen nieuws-, sport-, entertainment- en gespecialiseerde afbeeldingen in de Benelux, Nordic en Latijns-Amerika. 

De site biedt klanten redactionele content voor bijvoorbeeld kranten, boeken, magazines en andere publicaties. Specialistische, niche-collecties helpen daarnaast om communicatietrajecten impact te...

Lees Meer

 

Jordi van den Bussche lanceert eerste skateboarding game Helskate
Jordi van den Bussche lanceert eerste skateboarding game Helskate

Jordi van den Bussche, beter bekend als YouTuber Kwebbelkop, lanceert met zijn gamestudio Phantom Coast de videogame Helskate. Dit najaar komt het spel in Early Access beschikbaar.

Helskate, geregisseerd en ontworpen door Steve Swink, onder andere bekend van Tony Hawk's Underground en Author of Game Feel, is een roguelite die arcade-stijl skateboarden combineert met stijlvolle character action combat. Van den Bussche...

Lees Meer

 

 
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes.

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten.  Een van de ondersteunende partijen dit jaar is Clear Channel. Een van de grootste buitenreclame-exploitanten van Nederland, is hiermee een van de partners die de Nederlandse...

Lees Meer

 

Talpa Network Experience - The audio edition | Dinsdag 13 juni 2023
Talpa Network Experience - The audio edition | Dinsdag 13 juni 2023

AI, Dynamische audiospots, Sonic Identity, ChatGPT en Direct Response zijn zomaar wat woorden die je de laatste tijd steeds vaker hoort. Maar wat kan jij er als adverteerder mee? En hoe pas jij deze innovaties toe in je marketing- communicatiemix? Talpa Network praat je graag bij over deze onderwerpen en meer!

Sonic Identity & Sonic Branding

Daarnaast komen tijdens dit event het belang van het hebben van een eigen herkenbaar geluid (Sonic Identity) en auditieve vormgeving (Sonic Branding) aan bod. Ook bespreken we de wijze waarop radio...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] big group Amsterdam
[SHOWREEL!] big group Amsterdam

big group Amsterdam is an independent agency that adds value to people’s lives to provoke brand progress by combining creativity, data, and technology to encompass real connections across every facet of the customer journey...

Lees Meer

 


[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Marketing Consultant - Tilburg & Utrecht
[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Marketing Consultant - Tilburg & Utrecht

Deze job is deels op ons kantoor in hartje Tilburg en deels in Utrecht. Voor o.a. MR MARVIS, Veloretti, Dutch Design Foundation en Teleperformance realiseren we maandelijkse groei.

Dit doen we door schaalbare online marketing toe te passen. Onze focus ligt hierbij op het bouwen, beheren en optimaliseren van Google Ads en social advertising campagnes (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapchat en Pinterest). Onze...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Editor Programma Samenstelling
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Editor Programma Samenstelling

Afdeling Programma Samenstelling is binnen Talpa TV verantwoordelijk voor de bewerking van aangekochte series & programma’s, zoals MasterChef Australië, De Grote Verbouwing, Border Security, maar ook Lachen om Home Video’s.

Deze programma’s worden aangepast zodat ze op onze zenders SBS6, NET5, Veronica of SBS9 uitgezonden kunnen worden. De programma’s worden o.a. voorzien van een nieuwe vormgeving...

Lees Meer

 

[Vacatures] Pinchhitters zoekt een Digital Performance Marketeer
[Vacatures] Pinchhitters zoekt een Digital Performance Marketeer

Scoor jij binnenkort de beste resultaten voor de mooiste A-merken als BaByliss, Meatless Farm en Euro BOB? En heb jij niet alleen een neusje voor de goal, maar ook voor SEA, Google Tag Manager en de nieuwste advertentienetwerken?

Ga dan maar vast warm lopen, want wij willen jou in de basis van ons performance team! Jij wordt een spil in het spel van ons snelgroeiende bureau en bent verantwoordelijk voor zowel strategie als..

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Interim Online Marketeer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Interim Online Marketeer

Mediahuis Nederland brengt als uitgever van bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé en onze regionale merken zoals Noordhollands Dagblad en Gooi-en Eemlander, mensen en verhalen samen op basis van een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek.

We zijn er voor onze honderdduizenden abonnees maar ook voor het nieuwe publiek dat ons steeds vaker weet te vinden via onze online kanalen met steeds meer digitale nieuwsproducten. Maar...

Lees Meer

 


[Vacatures] NRC zoekt een Datajournalist
[Vacatures] NRC zoekt een Datajournalist

Als datajournalist maak je, veelal in samenwerking met collega’s, data-gedreven journalistieke producties voor de platformen van NRC. NRC vindt datajournalistiek belangrijk en wil haar journalistiek verdiepen met data-gedreven onderzoeksmethoden.

Wat kun je?

  • Je kunt zelfstandig eenvoudige en complexe data analyses uitvoeren, en de resultaten ervan interpreteren en duiden. Idealiter doe je dat met behulp van Python...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Projectleider Video (6 mnd)
[Vacatures] Qmusic zoekt een Projectleider Video (6 mnd)

Ga jij binnenkort de tofste videocontent maken voor het grootste radiostation van Nederland? Vanwege een zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke projectleider die ons online team tijdelijk komt versterken. (freelance mogelijk).

Dit is wat je gaat doen:

  • je bedenkt en ontwikkelt creatieve videocontent voor de social media en videokanalen van Qmusic;
  • je maakt realistische planningen, begeleidt een project van begin tot eind en bewaakt de voortgang door bij te sturen waar nodig...

Lees Meer

 

[Vacatures] Makmende Media zoekt een Accountmanager Impact Communicatie
[Vacatures] Makmende Media zoekt een Accountmanager Impact Communicatie

Ben jij een ervaren sales professional (minimaal 5 jaar werkervaring) die enthousiast is over het samenwerken met onze opdrachtgevers om impactvolle campagnes en - content te creëren?

Wil je samen met een internationaal team de wereld voorzien van inspirerende verhalen om positieve verandering in gang te zetten? Dan zijn wij op zoek naar jou...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht


[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -