Jaargang 6 | editie 102 | 7 juni 2023 |
|
De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten.
Een van de ondersteunende partijen dit jaar is Clear Channel. Een van de grootste buitenreclame-exploitanten van Nederland, is hiermee een van de partners die de Nederlandse creatieve...
|
|
|
|
Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap.
Hoe runnen zij een agency, welke valkuilen zijn ze tegengekomen en hoe hebben ze deze overwonnen. Kortom, echte verhalen van ondernemers die het digitale landschap in beweging brengen. Vandaag in Agency Runners, Michiel van Broeckhuysen. Michiel...
|
|
|
|
Peter de Boer is onlangs benoemd als Branding/Strategy Specialist bij Mediatic. We spreken hem en Mediatic-directeur Dennis Mensink over zijn komst.
Dennis, voor wie Mediatic niet kent, kan je uitleggen wat Mediatic is en waarin jullie je onderscheiden?
Dennis Mensink: “Mediatic houdt zich bezig met contentmarketing en pr voor vooruitstrevende opdrachtgevers – veel duurzaam en tech. Denk aan bunq, Viisi, Salesforce of Seepje. We kunnen strategisch heel goed mee en blijven weliswaar...
|
|
|
|
Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap.
Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s: scheldkanonnades achter gesloten deuren, slechte geheugens, grenzen overschrijden en ruimteraketten financieren van lage lonen, om maar wat voorbeelden te noemen. Als het aanTHNK ligt, is de tijd van dit type leiderschap voorbij...
|
|
|
|
Isha van Egmond is gestart als pr-consultant bij het Amsterdamse pr- en contentmarketingbureau Mediatic.
Vanuit deze uitdaging zal zij zich samen met het team richten op het vergroten van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van vele impactvolle en vooruitstrevende organisaties. De uitbreiding van het team past binnen de groeiambities van Mediatic. Dennis Mensink, oprichter Mediatic: "Ik...
|
|
|
|
Vitesse wijst Happy Horizon aan als partner om haar performance marketing en brand awareness een boost te geven.
Vanaf aankomend seizoen gaat de bureaugroep onder andere zijn expertise op het gebied van SEO, SEA, social advertising en webshop-optimalisatie inzetten voor de Arnhemse voetbalclub. Vitesse heeft gekozen voor Happy Horizon vanwege haar veelzijdigheid aan kennis en specialismen, in combinatie met een hub...
|
|
|
|
FX Agency heeft het officiële B Corporation certificaat ontvangen. Daarmee schaart FX Agency zich als digital experience agency in een rijtje met organisaties die een positieve impact op de wereld maken, zoals Ben & Jerry’s, Patagonia en Tony Chocolonely.
Peter Zijlstra, co-founder van FX Agency: "Het belangrijkst is dat we hierdoor, ook als relatief kleine onderneming, elkaar en anderen kunnen inspireren en motiveren om het beter te doen. Het B Corp...
|
|
|
|
Pathé en X-Corp gaan samenwerken en brengen in de zomer de X-Cube naar drie Pathé-bioscopen.
De eerste locatie is inmiddels geopend bij Pathé Zwolle en in de komende weken volgen nog twee locaties bij Pathé Nijmegen en Pathé Schiedam. X-Cube is een interactieve digitale escaperoom experience voor 2 tot 6 personen. Met de toevoeging van X-Cube aan Pathé wordt nog meer fun en...
|
|
|
|
Met enige regelmaat vragen wij een aantal beeldbepalende spelers in de markt naar hun mening in de rubriek FORUM. De vraag deze keer is: Hoe kijk jij als hoofdredacteur naar het publiceren van branded content?
Ruben Baeten | Hoofdredacteur | TopGear Magazine
"Wij zijn hier heel selectief in, niet in de laatste plaats omdat we vanuit de BBC aan strikte regels gebonden zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit ons niet beperkt, maar juist helpt. Wanneer wij branded...
|
|
|
|
Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni is de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig tijdens het internationale reclamefestival in Cannes.
Dit jaar verhuist de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes naar een villa direct aan de Boulevard. Ter plekke worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten.Een van de...
|
|
|
|
Joe Public Take-Away Advertising is een reclamebureau dat breekt met traditionele reclameconventies. Joe Public doet stof opwaaien sinds eind 2011.
Sindsdien stonden we zeven maal in de SAN top 10 en werden we in 2019 verkozen tot Bureau van het Jaar. Dit is het gevolg van ons revolutionaire Take-Away Advertising model, maar zeker ook van ons spraakmakende en prijswinnende werk voor grote...
|
|
|
|
Wil jij je inzetten om grote merken op digitaal vlak naar het volgende niveau te helpen? Ben jij een digitale tacticus die moeiteloos de weg weet in een landschap van Search, Social, Programmatic en meer? Dan is de functie van Digital Marketeer bij Reprise iets voor jou!
Als Digital Marketeer ben je de verbindende schakel tussen klant, offline media en een grote groep (digitale) mediaspecialisten. Gezamenlijk onderzoek je de exacte klantvraag en bijbehorende totale...
|
|
|
|
Wij zoeken een ervaren motion graphic designer die samen met ons videoteam aan mooie producties wil werken voor klanten als ABN AMRO, UWV, De Kindertelefoon, Bol.com, Enexis, PostNL, NS, MS Fonds en Vattenfall.
Wie zoeken we?
Jij weet hoe je complexe verhalen op een begrijpbare manier visualiseert. Je vertaalt scripts naar mooie storyboards en zet deze vervolgens om tot dynamische animaties. Je hebt oog voor detail en...
|
|
|
|
Ben jij goed gebekt, sociaal en staat klanten adviseren en ondersteunen jou op het lijf geschreven? Woon je in de regio Eindhoven of ken je deze regio goed? Stop dan met zoeken, en lees even rustig verder.
Wellicht is de rol van accountmanager bij DPG Media (je kent onze merken zeker!) wat voor jou. In deze rol ga jij op bezoek bij ondernemers om te helpen hun zichtbaarheid te vergroten en/of hun verhaal te...
|
|
|
|
Op zoek naar een leuke werkplek met veel vrijheid waar jouw stem gehoord wordt? In ons Sales team waarderen we jouw mening en horen we graag jouw ideeën. Samen kunnen we een succesvol jaar maken van 2023 en natuurlijk de jaren die volgen!
Ben jij wie we zoeken?
- Starter of iemand die opzoek is naar een nieuwe uitdaging;
- Proactieve werkhouding, jij gaat geen uitdaging uit de weg...
|
|
|
|
Positive Digital is een toonaangevende social media agency met topklanten als Shell, Pearle, ABN AMRO, Makro, Remia en Blokker. Just to name a few. We helpen ze met strategie, content & creatie, campagnes en community management.
Sinds een aantal jaren zijn we onderdeel van CANDID: het grootste onafhankelijke bureauplatform van Nederland met gerenommeerde bureaus als XXS Amsterdam, M2Media, Online Company en Coopr...
|
|
|
|
Als National Geographic-redacteur verzorg je mede de eindredactie van onze verschillende uitgaven. Je doet research, schrijft verhalen, stuurt freelancers aan en begeleidt onze redactiestagiair.
Je denkt mee over nieuwe verhalen en concepten die ons merk verder kunnen versterken. Je werkt in een hecht team aan de verschillende uitgaven, waarbij je in nauw contact staat met onze webredactie. Je wordt begeleid door de managing editors van onze...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[SHOWREEL!] Springbok
29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
SPAR introduceert SPAR media
28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|