Jaargang 6 | editie 102 | 7 juni 2023
 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten.

Een van de ondersteunende partijen dit jaar is Clear Channel. Een van de grootste buitenreclame-exploitanten van Nederland, is hiermee een van de partners die de Nederlandse creatieve...

Lees Meer

 

[Podcast] Agency Runners: Michiel van Broeckhuysen over The Golden Tigers
[Podcast] Agency Runners: Michiel van Broeckhuysen over The Golden Tigers

Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap.

Hoe runnen zij een agency, welke valkuilen zijn ze tegengekomen en hoe hebben ze deze overwonnen. Kortom, echte verhalen van ondernemers die het digitale landschap in beweging brengen. Vandaag in Agency Runners, Michiel van Broeckhuysen. Michiel...

Lees Meer

 

[Interview] Peter de Boer & Dennis Mensink (Mediatic): We waarderen dezelfde eigenschappen
[Interview] Peter de Boer & Dennis Mensink (Mediatic): We waarderen dezelfde eigenschappen

Peter de Boer is onlangs benoemd als Branding/Strategy Specialist bij Mediatic. We spreken hem en Mediatic-directeur Dennis Mensink over zijn komst.

Dennis, voor wie Mediatic niet kent, kan je uitleggen wat Mediatic is en waarin jullie je onderscheiden?

Dennis Mensink: “Mediatic houdt zich bezig met contentmarketing en pr voor vooruitstrevende opdrachtgevers – veel duurzaam en tech. Denk aan bunq, Viisi, Salesforce of Seepje. We kunnen strategisch heel goed mee en blijven weliswaar...

Lees Meer

 

Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK
Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK

Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap.

Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s: scheldkanonnades achter gesloten deuren, slechte geheugens, grenzen overschrijden en ruimteraketten financieren van lage lonen, om maar wat voorbeelden te noemen. Als het aanTHNK ligt, is de tijd van dit type leiderschap voorbij...

Lees Meer

 


Isha van Egmond pr-consultant Mediatic
Isha van Egmond pr-consultant Mediatic

Isha van Egmond is gestart als pr-consultant bij het Amsterdamse pr- en contentmarketingbureau Mediatic.

Vanuit deze uitdaging zal zij zich samen met het team richten op het vergroten van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van vele impactvolle en vooruitstrevende organisaties. De uitbreiding van het team past binnen de groeiambities van Mediatic. Dennis Mensink, oprichter Mediatic: "Ik...

Lees Meer

 

Happy Horizon partner Vitesse voor performance-marketing
Happy Horizon partner Vitesse voor performance-marketing

Vitesse wijst Happy Horizon aan als partner om haar performance marketing en brand awareness een boost te geven.

Vanaf aankomend seizoen gaat de bureaugroep onder andere zijn expertise op het gebied van SEO, SEA, social advertising en webshop-optimalisatie inzetten voor de Arnhemse voetbalclub. Vitesse heeft gekozen voor Happy Horizon vanwege haar veelzijdigheid aan kennis en specialismen, in combinatie met een hub...

Lees Meer

 

FX Agency behaalt B Corp-certificering
FX Agency behaalt B Corp-certificering

FX Agency heeft het officiële B Corporation certificaat ontvangen. Daarmee schaart FX Agency zich als digital experience agency in een rijtje met organisaties die een positieve impact op de wereld maken, zoals Ben & Jerry’s, Patagonia en Tony Chocolonely. 

Peter Zijlstra, co-founder van FX Agency: "Het belangrijkst is dat we hierdoor, ook als relatief kleine onderneming, elkaar en anderen kunnen inspireren en motiveren om het beter te doen. Het B Corp...

Lees Meer

 

Pathé opent interactieve X-Cube escape experiences
Pathé opent interactieve X-Cube escape experiences

Pathé en X-Corp gaan samenwerken en brengen in de zomer de X-Cube naar drie Pathé-bioscopen.

De eerste locatie is inmiddels geopend bij Pathé Zwolle en in de komende weken volgen nog twee locaties bij Pathé Nijmegen en Pathé Schiedam. X-Cube is een interactieve digitale escaperoom experience voor 2 tot 6 personen. Met de toevoeging van X-Cube aan Pathé wordt nog meer fun en...

Lees Meer

 

 
 

[Forum] Branded content vanuit het oogpunt van een hoofdredacteur
[Forum] Branded content vanuit het oogpunt van een hoofdredacteur

Met enige regelmaat vragen wij een aantal beeldbepalende spelers in de markt naar hun mening in de rubriek FORUM. De vraag deze keer is: Hoe kijk jij als hoofdredacteur naar het publiceren van branded content?

Ruben Baeten | Hoofdredacteur | TopGear Magazine

"Wij zijn hier heel selectief in, niet in de laatste plaats omdat we vanuit de BBC aan strikte regels gebonden zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit ons niet beperkt, maar juist helpt. Wanneer wij branded...

Lees Meer

 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Mindscapes stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Mindscapes stelt zich voor

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni is de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig tijdens het internationale reclamefestival in Cannes.

Dit jaar verhuist de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes naar een villa direct aan de Boulevard. Ter plekke worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten.Een van de...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] Joe Public: Take-Away Advertising
[SHOWREEL!] Joe Public: Take-Away Advertising

Joe Public Take-Away Advertising is een reclamebureau dat breekt met traditionele reclameconventies. Joe Public doet stof opwaaien sinds eind 2011.

Sindsdien stonden we zeven maal in de SAN top 10 en werden we in 2019 verkozen tot Bureau van het Jaar. Dit is het gevolg van ons revolutionaire Take-Away Advertising model, maar zeker ook van ons spraakmakende en prijswinnende werk voor grote...

Lees Meer

 


[Vacatures] Reprise zoekt een Digital Marketeer - Groningen
[Vacatures] Reprise zoekt een Digital Marketeer - Groningen

Wil jij je inzetten om grote merken op digitaal vlak naar het volgende niveau te helpen? Ben jij een digitale tacticus die moeiteloos de weg weet in een landschap van Search, Social, Programmatic en meer? Dan is de functie van Digital Marketeer bij Reprise iets voor jou!

Als Digital Marketeer ben je de verbindende schakel tussen klant, offline media en een grote groep (digitale) mediaspecialisten. Gezamenlijk onderzoek je de exacte klantvraag en bijbehorende totale...

Lees Meer

 

[Vacatures] LVB zoekt een Motion Graphic Designer
[Vacatures] LVB zoekt een Motion Graphic Designer

Wij zoeken een ervaren motion graphic designer die samen met ons videoteam aan mooie producties wil werken voor klanten als ABN AMRO, UWV, De Kindertelefoon, Bol.com, Enexis, PostNL, NS, MS Fonds en Vattenfall.

Wie zoeken we?

Jij weet hoe je complexe verhalen op een begrijpbare manier visualiseert. Je vertaalt scripts naar mooie storyboards en zet deze vervolgens om tot dynamische animaties. Je hebt oog voor detail en...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Eindhoven
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Eindhoven

Ben jij goed gebekt, sociaal en staat klanten adviseren en ondersteunen jou op het lijf geschreven? Woon je in de regio Eindhoven of ken je deze regio goed? Stop dan met zoeken, en lees even rustig verder.

Wellicht is de rol van accountmanager bij DPG Media (je kent onze merken zeker!) wat voor jou. In deze rol ga jij op bezoek bij ondernemers om te helpen hun zichtbaarheid te vergroten en/of hun verhaal te...

Lees Meer

 


[Vacatures] JCDecaux zoekt een Ad Operations medewerker
[Vacatures] JCDecaux zoekt een Ad Operations medewerker

Op zoek naar een leuke werkplek met veel vrijheid waar jouw stem gehoord wordt? In ons Sales team waarderen we jouw mening en horen we graag jouw ideeën. Samen kunnen we een succesvol jaar maken van 2023 en natuurlijk de jaren die volgen!

Ben jij wie we zoeken?

  • Starter of iemand die opzoek is naar een nieuwe uitdaging;
  • Proactieve werkhouding, jij gaat geen uitdaging uit de weg...

Lees Meer

 

[Vacatures] Positive Digital zoekt een Interim Project Manager
[Vacatures] Positive Digital zoekt een Interim Project Manager

Positive Digital is een toonaangevende social media agency met topklanten als Shell, Pearle, ABN AMRO, Makro, Remia en Blokker. Just to name a few. We helpen ze met strategie, content & creatie, campagnes en community management.

Sinds een aantal jaren zijn we onderdeel van CANDID: het grootste onafhankelijke bureauplatform van Nederland met gerenommeerde bureaus als XXS Amsterdam, M2Media, Online Company en Coopr...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur National Geographic
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur National Geographic

Als National Geographic-redacteur verzorg je mede de eindredactie van onze verschillende uitgaven. Je doet research, schrijft verhalen, stuurt freelancers aan en begeleidt onze redactiestagiair.

Je denkt mee over nieuwe verhalen en concepten die ons merk verder kunnen versterken. Je werkt in een hecht team aan de verschillende uitgaven, waarbij je in nauw contact staat met onze webredactie. Je wordt begeleid door de managing editors van onze...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -