Jaargang 1 | editie 6 | 8 juni 2023
 

België met internationale brandingcampagne Embracing Openess
België met internationale brandingcampagne Embracing Openess

België heeft zijn internationale brandingcampagne Embracing Openness (openheid omarmen) voorgesteld. De FOD Kanselarij van de Eerste Minister (Alexander De Croo) lanceerde dit initiatief, dat zich voornamelijk richt tot economische beleidsmakers en de brede onderzoekswereld.

De campagne wil tonen dat België openstaat voor innovatie, ondersteund door samenwerking en diversiteit. De campagne die ontwikkeld is met BBDO, DDMC Event Design, Ketchum en OMD loopt tot...

Lees Meer

 

Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK
Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK

Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap.

Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s: scheldkanonnades achter gesloten deuren, slechte geheugens, grenzen overschrijden en ruimteraketten financieren van lage lonen, om maar wat voorbeelden te noemen. Als het aanTHNK ligt, is de tijd van dit type leiderschap voorbij...

Lees Meer

 

SPIE Belgium lanceert rekruteringscampagne
SPIE Belgium lanceert rekruteringscampagne

SPIE Belgium, dochteronderneming van de SPIE-groep en actief in de multitechnische dienstverlening op het gebied van energie en communicatie heeft een rekruteringscampagne om zijn multidisciplinaire teams in heel België te versterken gelanceerd.

De campagne is met het bureau D-Artagnan ontwikkeld. SPIE Belgium zich tot alle werkzoekenden in technische beroepen. Doel van de campagne: de vriendelijke en warme bedrijfscultuur en de...

Lees Meer

 

Orange Belgium voltooit de overname van VOO
Orange Belgium voltooit de overname van VOO

Orange Belgium heeft 75 procent min een aandeel in de kabelexploitant VOO verworven. Nethys/Enodia blijft 25 procent plus één aandeel behouden zodat het bepaalde beslissen kan blokkeren.

Enodia is de intercommunale die in handen is van Waalse gemeenten, de provincie  Luik en Wallonië. De transactie komt overeen met een waarde van 1,8 miljard euro voor geheel VOO.Orange Belgium zal deze transactie financieren via een...

Lees Meer

 

Jury voor de tweede editie van de BORA’s (Best of Reputations Awards)
Jury voor de tweede editie van de BORA’s (Best of Reputations Awards)

Na de eerste editie van de Best Of Reputation Awards, zijn de meeste juryleden dit jaar opnieuw present voor de tweede jaargang onder voorzitterschap van Marielle Rogie, Head of Communication & Marketing bij Brussels Airport Company.

De BORA’s zijn een initiatief van het Expert Center Public & Influencer Relations van ACC in samenwerking met C2; ze bekronen het beste werk op het vlak van earned media & influencer relations...

Lees Meer

 

VIA kiest Yves Gérard (RMB) als voorzitter
VIA kiest Yves Gérard (RMB) als voorzitter

VIA, de branchevereniging van audiovisuele media in België heeft op 23 mei 2023 bekend gemaakt Yves Gérard te hebben verkozen als voorzitter. Bart Demeulenaere is verkozen als vicevoorzitter.

Hun benoeming geldt oor minimaal één jaar. Wilfried Celis, Director Audiovisual Strategy & Partnerships België en Nederland bij DPG Media was sinds eind mei 2021 voorzitter van VIA. Yves Gérard is CEO van RMB (Regié Media Belge). RMB is als dochter van...

Lees Meer

 

Lobke Heisen Juryvoorzitter bij de BOCA’s
Lobke Heisen Juryvoorzitter bij de BOCA’s

Lobke Heisen, directeur marketing, business development en Creative Director bij LBL Communicatie & Contentmarketing is benoemd tot juryvoorzitter van de Best of Content Awards (BOCA).

BOCA wordt door brancheorganisatie ACC (Association of Communications Companies) en de Belgische branchevereniging van contentmarketing-agentschappen Custo (onderdeel van ACC)...

Lees Meer

 

 
 

[Vacature] ZIGT zoekt een Digital Planner
[Vacature] ZIGT zoekt een Digital Planner

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Zaventem. Om de verdere groei en uitgesproken ambitie van ZIGT mee te helpen ondersteunen, zijn wij op zoek naar een fulltime Digital Planner (m/v) met een bewezen passie voor online media.

Functiebeschrijving:

Een Digital Planner is een vakman/-vrouw die er vol voor gaat. Je hebt een duidelijke visie over hoe onze klanten online media moeten inzetten. “Hoe bereiken we het best onze doelgroep met Online Video? Wat...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Journalist Showbizz
[Vacatures] DPG Media zoekt een Journalist Showbizz

Heb je een scherpe pen en een bovengemiddelde interesse in showbizz? Weet je wat leeft aan de koffieautomaat en op café en kan je dat omzetten in boeiende en verrassende verhalen? Dan zit je goed bij HLN.be.

Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een journalist met een neus voor nieuws en een hart voor verhalen. Je schrijft stukken voor de Showbizzpagina van HLN online en krant, maar werkt indien nodig...

Lees Meer

 

[Offre d'emploi] Mediahuis recherche un(e) Responsable du Développement des Affaires
[Offre d'emploi] Mediahuis recherche un(e) Responsable du Développement des Affaires

Mediahuis est à la recherche d'un (e) Responsable du Développement des Affaires pour Mather Economics. Et nous pensons que vous êtes la bonne personne.

Parce que nous avons besoin,

..d'une personne responsable de la vente et de la croissance de nos services et produits d'analyse, et ce pour un portefeuille international de comptes. Vous vous épanouissez dans un environnement dynamique et international et vous êtes intéressé...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België
[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België

Ter versterking van ons IT team zoeken zijn we op zoek naar een IT Support Engineer.

Onze IT afdeling is verantwoordelijk voor alle IT in onze vestigingen in Nederland en België. Je zal voornamelijk werkzaam zijn op ons hoofdkantoor in Amsterdam, maar soms ben je ook in Vilvoorde (BE) of een TV studio voor on-site support. Als IT Support Engineer ben je het eerste aanspreekpunt voor onze collega’s als ze vragen hebben over hun MacBook...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Regioreporter Vlaamse Rand rond Brussel 18-04-2024 | 08:00:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Regioreporter Vlaamse Rand rond Brussel


Kérastase en Serviceplan Make lanceren campagne met actrice Sydney Sweeney  16-04-2024 | 10:29:12
Serviceplan Make Benelux heeft de krachten gebundeld met Kérastase voor de lancering van de productlijn van het haarverzorgingsmerk


[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur HLN regio 15-04-2024 | 10:21:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur HLN regio


[Vacatures] DPG Media zoekt een Freelance regiojournalist Kempen (HLN) 15-04-2024 | 10:04:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Freelance regiojournalist Kempen (HLN)


[Vacatures] DPG Media zoekt een NL/BE - Conversie Specialist 12-04-2024 | 12:46:00
DPG Media is per direct op zoek naar een NL/BE - Conversie Specialist -Amsterdam/Antwerpen 


The Others vernieuwt identiteit en beeldtaal CitySafes 10-04-2024 | 17:13:00
Creatief bureau The Others heeft de identiteit van CitySafes een boost gegeven met als doel om CitySafes een herkenbaarder, sterk internationaal merk te maken


Joe Public Belgium ontwikkelt campagne Ethias voor jongeren 10-04-2024 | 16:39:00
Joe Public Belgium heeft een nationale campagne (part of Springbok) ontwikkeld voor Generatie Z aan in twee landstalen, maar vooral ook in hun eigen taal


[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior Eindredacteur HLN 10-04-2024 | 09:59:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Senior Eindredacteur HLN


[Vacatures] DPG Media zoekt een Junior Eindredacteur HLN 10-04-2024 | 09:48:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Junior Eindredacteur HLN


[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior E-mail marketeer - NL/BE 08-04-2024 | 10:25:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Senior E-mail marketeer NL/BE -Amsterdam/Antwerpen 


Esther Bax en Eef Baggermans lanceren creatief management The Director’s Cut 04-04-2024 | 15:27:07
Het traditionele reclamelandschap ondergaat langzaam maar zeker een verschuiving. Steeds vaker nemen reclamebureaus en adverteerders het heft in eigen handen door commercials zelf te produceren


Cheil Benelux ontwikkelt augmented reality tramhalte voor Samsung 03-04-2024 | 14:26:00
Het elektronicamerk lanceert een digital out-of-home-campagne in Brussel waarbij de AI-features van de Galaxy S24 de realiteit van de tramhalte beïnvloeden


[Vacatures] DPG Media zoekt een Audience Researcher 26-03-2024 | 08:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Audience Researcher-Vilvoorde


Mortierbrigade maakt tamelijk briljante campagnefilm voor Equal Pay Day van ZIJkant 24-03-2024 | 15:39:00
Mortierbrigade maakt tamelijk briljante campagnefilm voor Equal Pay Day van ZIJkant


DPG Media organiseert derde editie News City Academy Awards 22-03-2024 | 11:14:00
Jongeren tussen 18 en 26 jaar die graag schrijven, interviewen, filmen of content creëren kunnen hun mediawerk indienen



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -