Jaargang 1 | editie 6 | 8 juni 2023
 

België met internationale brandingcampagne Embracing Openess
België met internationale brandingcampagne Embracing Openess

België heeft zijn internationale brandingcampagne Embracing Openness (openheid omarmen) voorgesteld. De FOD Kanselarij van de Eerste Minister (Alexander De Croo) lanceerde dit initiatief, dat zich voornamelijk richt tot economische beleidsmakers en de brede onderzoekswereld.

De campagne wil tonen dat België openstaat voor innovatie, ondersteund door samenwerking en diversiteit. De campagne die ontwikkeld is met BBDO, DDMC Event Design, Ketchum en OMD loopt tot...

Lees Meer

 

Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK
Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK

Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap.

Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s: scheldkanonnades achter gesloten deuren, slechte geheugens, grenzen overschrijden en ruimteraketten financieren van lage lonen, om maar wat voorbeelden te noemen. Als het aanTHNK ligt, is de tijd van dit type leiderschap voorbij...

Lees Meer

 

SPIE Belgium lanceert rekruteringscampagne
SPIE Belgium lanceert rekruteringscampagne

SPIE Belgium, dochteronderneming van de SPIE-groep en actief in de multitechnische dienstverlening op het gebied van energie en communicatie heeft een rekruteringscampagne om zijn multidisciplinaire teams in heel België te versterken gelanceerd.

De campagne is met het bureau D-Artagnan ontwikkeld. SPIE Belgium zich tot alle werkzoekenden in technische beroepen. Doel van de campagne: de vriendelijke en warme bedrijfscultuur en de...

Lees Meer

 

Orange Belgium voltooit de overname van VOO
Orange Belgium voltooit de overname van VOO

Orange Belgium heeft 75 procent min een aandeel in de kabelexploitant VOO verworven. Nethys/Enodia blijft 25 procent plus één aandeel behouden zodat het bepaalde beslissen kan blokkeren.

Enodia is de intercommunale die in handen is van Waalse gemeenten, de provincie  Luik en Wallonië. De transactie komt overeen met een waarde van 1,8 miljard euro voor geheel VOO.Orange Belgium zal deze transactie financieren via een...

Lees Meer

 

Jury voor de tweede editie van de BORA’s (Best of Reputations Awards)
Jury voor de tweede editie van de BORA’s (Best of Reputations Awards)

Na de eerste editie van de Best Of Reputation Awards, zijn de meeste juryleden dit jaar opnieuw present voor de tweede jaargang onder voorzitterschap van Marielle Rogie, Head of Communication & Marketing bij Brussels Airport Company.

De BORA’s zijn een initiatief van het Expert Center Public & Influencer Relations van ACC in samenwerking met C2; ze bekronen het beste werk op het vlak van earned media & influencer relations...

Lees Meer

 

VIA kiest Yves Gérard (RMB) als voorzitter
VIA kiest Yves Gérard (RMB) als voorzitter

VIA, de branchevereniging van audiovisuele media in België heeft op 23 mei 2023 bekend gemaakt Yves Gérard te hebben verkozen als voorzitter. Bart Demeulenaere is verkozen als vicevoorzitter.

Hun benoeming geldt oor minimaal één jaar. Wilfried Celis, Director Audiovisual Strategy & Partnerships België en Nederland bij DPG Media was sinds eind mei 2021 voorzitter van VIA. Yves Gérard is CEO van RMB (Regié Media Belge). RMB is als dochter van...

Lees Meer

 

Lobke Heisen Juryvoorzitter bij de BOCA’s
Lobke Heisen Juryvoorzitter bij de BOCA’s

Lobke Heisen, directeur marketing, business development en Creative Director bij LBL Communicatie & Contentmarketing is benoemd tot juryvoorzitter van de Best of Content Awards (BOCA).

BOCA wordt door brancheorganisatie ACC (Association of Communications Companies) en de Belgische branchevereniging van contentmarketing-agentschappen Custo (onderdeel van ACC)...

Lees Meer

 

 
 

[Vacature] ZIGT zoekt een Digital Planner
[Vacature] ZIGT zoekt een Digital Planner

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Zaventem. Om de verdere groei en uitgesproken ambitie van ZIGT mee te helpen ondersteunen, zijn wij op zoek naar een fulltime Digital Planner (m/v) met een bewezen passie voor online media.

Functiebeschrijving:

Een Digital Planner is een vakman/-vrouw die er vol voor gaat. Je hebt een duidelijke visie over hoe onze klanten online media moeten inzetten. “Hoe bereiken we het best onze doelgroep met Online Video? Wat...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Journalist Showbizz
[Vacatures] DPG Media zoekt een Journalist Showbizz

Heb je een scherpe pen en een bovengemiddelde interesse in showbizz? Weet je wat leeft aan de koffieautomaat en op café en kan je dat omzetten in boeiende en verrassende verhalen? Dan zit je goed bij HLN.be.

Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een journalist met een neus voor nieuws en een hart voor verhalen. Je schrijft stukken voor de Showbizzpagina van HLN online en krant, maar werkt indien nodig...

Lees Meer

 

[Offre d'emploi] Mediahuis recherche un(e) Responsable du Développement des Affaires
[Offre d'emploi] Mediahuis recherche un(e) Responsable du Développement des Affaires

Mediahuis est à la recherche d'un (e) Responsable du Développement des Affaires pour Mather Economics. Et nous pensons que vous êtes la bonne personne.

Parce que nous avons besoin,

..d'une personne responsable de la vente et de la croissance de nos services et produits d'analyse, et ce pour un portefeuille international de comptes. Vous vous épanouissez dans un environnement dynamique et international et vous êtes intéressé...

Lees Meer

 

[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België
[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België

Ter versterking van ons IT team zoeken zijn we op zoek naar een IT Support Engineer.

Onze IT afdeling is verantwoordelijk voor alle IT in onze vestigingen in Nederland en België. Je zal voornamelijk werkzaam zijn op ons hoofdkantoor in Amsterdam, maar soms ben je ook in Vilvoorde (BE) of een TV studio voor on-site support. Als IT Support Engineer ben je het eerste aanspreekpunt voor onze collega’s als ze vragen hebben over hun MacBook...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

WPP opens new campus in Paris 29-09-2023 | 10:56:09
WPP opens new campus in Paris


Brand marketing to performance marketing continues to grow, research 29-09-2023 | 10:48:00
Brand marketing to performance marketing continues to grow, research


AI will create more jobs than it replaces, report 29-09-2023 | 10:41:00
AI will create more jobs than it replaces, report


[Column] Sanne Demir - De Dans der Generaties: Van Disco tot TikTok 29-09-2023 | 10:36:19
[Column] Sanne Demir - De Dans der Generaties: Van Disco tot TikTok


[Column] Rosanne van Oort over Odido: liegen bij de koffieautomaat 29-09-2023 | 10:25:00
[Column] Rosanne van Oort over Odido: liegen bij de koffieautomaat


Blended agency iO brings the Port of Antwerp-Bruges’ digital twin to life with AI 29-09-2023 | 10:17:00
APICA (Advanced Port Information and Control Assistant) was launched in early 2022. Now, the avatar representing the digital twin has gotten a new outfit, warmer voice, and friendlier facial expression and speaks as many as 100 languages.


Duke & Grace en Make Sense voortaan Springbok 29-09-2023 | 04:00:00
De bureaus Duke & Grace en Make Sense heten vanaf heden Springbok. Beide bureaus waren al onderdeel van Springbok en zullen met de naamswijziging volledig integreren onder deze gezamenlijke vlag


Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen 29-09-2023 | 00:06:34
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense


Fightclub ontwikkelt campagne voor Whirlpool MaxiSpace 28-09-2023 | 14:41:00
Ter ere van de lancering van de MaxiSpace vaatwasser opende Whirlpool, in samenwerking met Fightclub, voor één dag restaurant La Vaisselle


[Offre d'emploi] Springbok recherche un(e) Consultant-Marketing en ligne à Gent Zuid 28-09-2023 | 10:49:00
Springbok recherche directement un(e) Consultant-Marketing en ligne à Gent Zuid


IAB Europe unveils guide to improving sustainable business decision-making in the digital ad industry 28-09-2023 | 09:29:00
IAB Europe unveils guide to improving sustainable business decision-making in the digital ad industry


[Budi & Thijs] ROI? Lang leve de verspilling! 28-09-2023 | 09:10:00
[Budi & Thijs] ROI? Lang leve de verspilling!


Dentsu ontwikkelt Happy Speeltijd-toestel tegen eenzaamheid op schoolpleinen 28-09-2023 | 00:21:00
Happy Speeltijd, het door Dentsu ontwikkelde speeltoestel, is op 27 september op het schoolplein van basisschool Sint-Bernardusschool in België geplaatst. Dit is de tweede locatie die dit toestel heeft geplaatst


Joe Public en Springbok ontwikkelen #Happ campagne voor Burger King 28-09-2023 | 00:08:00
Joe Public en Springbok hebben onder de noemer #Happ een campagne voor Burger King ontwikkeld voor de My Burger King app.In de campagne wordt duidelijk gemaakt dat de snelste weg voor een zogeheten Whopper de My Burger King app is


Connected TV viewers have higher levels of attention than linear television, study 27-09-2023 | 10:29:00
Connected TV viewers have higher levels of attention than linear television, study



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -