Jaargang 6 | editie 103 | 8 juni 2023
 

[Interview] Christian Peeters en Geert van Leeuwen over hun komst bij JUMP! Retail
[Interview] Christian Peeters en Geert van Leeuwen over hun komst bij JUMP! Retail

Christian Peeters en Geert van Leeuwen zijn op 1 maart 2023 gestart als Creative Director bij JUMP! Retail. We spreken met hun onder meer over hun rol en doelen bij JUMP! Retail.

Kunnen jullie julliezelf introduceren?

Wij zijn Christian Peeters en Geert van Leeuwen, sinds 1 maart 2023 vormen wij de creatieve directie van JUMP! Retail. We werken al jaren in de reclame, onder andere bij TBWA en Eigen Fabrikaat. Daar hebben we gewerkt op allerlei klanten, van Albert...

Lees Meer

 

[Interview] Jens Bezemer (Natwerk) over Lebara-campagne: aandacht moet je verdienen
[Interview] Jens Bezemer (Natwerk) over Lebara-campagne: aandacht moet je verdienen

Onlangs ging een campagne van start waarmee Lebara zijn merkpositionering vernieuwd. We spreken Jens Bezemer, Head of Strategy bij het creatief bureau Natwerk, die betrokken is bij de campagne en het concept.

Lebara was van oorsprong een merk dat mensen met een migratieachtergrond aantrok. Hoe is dat nu?

Lebara is eigenlijk de enige telecompartij met een écht verhaal. Het is in 2001 opgericht door drie ondernemers uit Sir-Lanka die naar Europa waren geëmigreerd en helemaal klaar waren met hoge...

Lees Meer

 

[DutchMedia Podcast] investeringsplicht, Netflix, voetbal, NPO en Coen Kempen (Kantar)
[DutchMedia Podcast] investeringsplicht, Netflix, voetbal, NPO en Coen Kempen (Kantar)

David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite.

In de achtste aflevering bespreken David de Jong en Taco Jelgersma wat het einde van de mogelijkheid tot het delen van Netflix-abonenementen betekent, opnieuw uitstel rondom de uitzendrechten van het...

Lees Meer

 

[Column] Nino Stoffels (Natwerk): Merken, wees niet bang voor de niche
[Column] Nino Stoffels (Natwerk): Merken, wees niet bang voor de niche

Muziek speelt een grote rol in mijn leven. Zodra ik tijd over heb, vul ik dat met muziek maken, maar ook als strateeg haal ik er veel inspiratie uit. 

Zo volg ik sinds kort een nieuwe artiest, Nourished by Time (Marcus Brown). Hij is net begonnen met het delen van zijn muziek, gewoon vanuit zijn rommelige schuur. Een paar jaar geleden kende niemand hem, maar nu neemt het langzaam toe. En dat vind ik interessant. Het is in muziek namelijk gebruikelijk...

Lees Meer

 


Tweede kamer neemt afgezwakt wetsvoorstel investeringsplicht streamingdiensten aan
Tweede kamer neemt afgezwakt wetsvoorstel investeringsplicht streamingdiensten aan

Het afgezwakte wetsvoorstel waarbij streamingdiensten die meer dan 10 miljoen euro aan omzet in Nederland genereren, verplicht worden te investeren in Nederlandse producties is aangenomen door de Tweede Kamer. SP, GroenLinks, Volt, Lianne Den Haan, PvdA, Partij voor de Dieren, JA21, PVV en Groep Van Haga stemden tegen.

2,5 procent voor cultuur en 2,5 procent voor algemeen Nederlands

VVD, CDA, BBB, JA21, PVV, Forum voor Democratie en Groep van Haga steunden het voorstel om 2,5 procent van de omzet verplicht te besteden aan alle producties behoudens sport. Op deze wijze is op...

Lees Meer

 

Productiemaatschappijen vragen aandacht voor eerder gedane subsidie-aanvraag
Productiemaatschappijen vragen aandacht voor eerder gedane subsidie-aanvraag

Productiemaatschappijen Banijay Benelux, ITV Studios Netherlands, Fremantle Nederland, Talpa (allemaal lid van de Vereniging van Nederlandse Content Producenten), MediaMonks alsmede de facilitaire bedrijven EMG en NEP hebben zich in februari 2023 aangesloten bij de Creative Industry Immersive Impact Coalition (CIIIC) die een aanvraag van 275 miljoen euro aan subsidie heeft gedaan bij het Nationaal Groeifonds...

Lees Meer

 

Shell organiseert review global media account; actievoerders willen boycot
Shell organiseert review global media account; actievoerders willen boycot

Shell zou een review op zijn global media account uitvoeren. Dit bericht de doorgaans goed geinformeerde internationale website Campaign. Thans is het wereldwijde Shell-acocunt ondergebracht bij mediabureau EssenceMediacom, dat via GroupM onderdeel is van WPP.

Brits

Het WPP-bedrijf heeft dit acocunt sinds 2005. Het hoofdkantoor van Shell sloot op 31 december 2021 zijn Nederlandse vestiging om uitsluitend door te gaan met een Brits hoofdkantoor. Shell zou volgens...

Lees Meer

 

 
 

Talpa Network Experience - The audio edition | Dinsdag 13 juni 2023
Talpa Network Experience - The audio edition | Dinsdag 13 juni 2023

AI, Dynamische audiospots, Sonic Identity, ChatGPT en Direct Response zijn zomaar wat woorden die je de laatste tijd steeds vaker hoort. Maar wat kan jij er als adverteerder mee? En hoe pas jij deze innovaties toe in je marketing- communicatiemix? Talpa Network praat je graag bij over deze onderwerpen en meer!

Sonic Identity & Sonic Branding

Daarnaast komen tijdens dit event het belang van het hebben van een eigen herkenbaar geluid (Sonic Identity) en auditieve vormgeving (Sonic Branding) aan bod. Ook bespreken we de wijze waarop radio...

Lees Meer

 

Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!
Opening inschrijving Content Marketing | The Awards 2023!

Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.

Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...

Lees Meer

 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Dutch Digital Design stelt zich voor
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Mindscapes stelt zich voor

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni is de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig tijdens het internationale reclamefestival in Cannes.

Dit jaar verhuist de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes naar een villa direct aan de Boulevard. Ter plekke worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten.Een van de...

Lees Meer

 

[SHOWREEL!] ACT.agency
[SHOWREEL!] ACT.agency

Bij ACT.agency combineren we de expertise van een reclamebureau met de mentaliteit van een van een always-on contentbureau.

We ontwikkelen merkstrategieën en campagnes voor de lange termijn, terwijl we ook elke dag always-on content produceren voor iedere stap van de customer journey. Dit doen we volgens onze eigen werkwijze, ACT.vertising. Door strategie, creativiteit, campagnes, content en data te integreren, zorgen we voor een...

Lees Meer

 


[Vacatures] Makmende Media zoekt een Accountmanager Impact Communicatie
[Vacatures] Makmende Media zoekt een Accountmanager Impact Communicatie

Ben jij een ervaren sales professional (minimaal 5 jaar werkervaring) die enthousiast is over het samenwerken met onze opdrachtgevers om impactvolle campagnes en - content te creëren?

Wil je samen met een internationaal team de wereld voorzien van inspirerende verhalen om positieve verandering in gang te zetten? Dan zijn wij op zoek naar jou...

Lees Meer

 

[Vacatures] Pinchhitters zoekt een Digital Performance Marketeer
[Vacatures] Pinchhitters zoekt een Digital Performance Marketeer

Scoor jij binnenkort de beste resultaten voor de mooiste A-merken als BaByliss, Meatless Farm en Euro BOB? En heb jij niet alleen een neusje voor de goal, maar ook voor SEA, Google Tag Manager en de nieuwste advertentienetwerken?

Ga dan maar vast warm lopen, want wij willen jou in de basis van ons performance team! Jij wordt een spil in het spel van ons snelgroeiende bureau en bent verantwoordelijk voor zowel strategie als...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Bureauredacteur Entertainment - De Telegraaf
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Bureauredacteur Entertainment - De Telegraaf

De Telegraaf is één van de belangrijkste mediamerken van Nederland. Een instituut in het medialandschap dat met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact staat. In duidelijke taal, dichtbij de lezer.

Via papier, maar ook digitaal doormiddel van video. Vanaf de Entertainment redactie brengen wij onze lezers razendsnel op de hoogte van het laatste nieuws en de nieuwste ontwikkelingen van de...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC zoekt een Business Marketeer
[Vacatures] NRC zoekt een Business Marketeer

Als Business Marketeer ben je medeverantwoordelijk voor de positionering van het merk NRC richting de B2B-markt; adverteerders, mediabureaus en reclamebureaus.

Daarnaast ondersteun je onze accountmanagers bij het behalen van hun doelstellingen. Daarbij speelt data en mediaonderzoek een belangrijke rol. Als Business Marketeer ben je in staat om cijfers en onderzoeksresultaten te interpreteren en te...

Lees Meer

 


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Interim Online Marketeer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Interim Online Marketeer

Als Interim online marketeer werk je mee binnen het team van B2C. Dit team is verantwoordelijk voor de werving van nieuwe abonnees die we vinden én binden: aan de telefoon, via e-mails, vanuit nieuwsbrieven, per post en op straat.

In samenwerking met een Product Owner werk je vanuit de agile werkmethode in een multi-disciplinair team nauw samen. Met het team stel je periodiek gemeenschappelijke doelen. Deze zogenaamde...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Projectleider Video (6 mnd)
[Vacatures] Qmusic zoekt een Projectleider Video (6 mnd)

Ga jij binnenkort de tofste videocontent maken voor het grootste radiostation van Nederland? Vanwege een zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke projectleider die ons online team tijdelijk komt versterken. (freelance mogelijk).

Dit is wat je gaat doen:

  • je bedenkt en ontwikkelt creatieve videocontent voor de social media en videokanalen van Qmusic;
  • je maakt realistische planningen, begeleidt een project van begin tot eind en bewaakt de voortgang door bij te sturen waar nodig...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Stephan Kwast over de herpositionering van Megawatt als 360 campagnebureau 23-05-2024 | 13:56:00
Stephan Kwast is CEO en eigenaar van Megawatt Group. We spreken hem over de fusie van vier Megawatt labels en de herpositionering naar één sterk Megawatt als 360֯ campagnebureau


[Merken 100 2024] Marjanne Mulder: Achmea gaat voor Duurzaam Samen Leven 23-05-2024 | 12:53:00
Achmea is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Marjanne Mulder, Senior Brand Manager bij Achmea


HEMA voor het derde jaar op rij stijging in winst en omzet 23-05-2024 | 12:25:08
De bruto-omzet steeg in 2023 met 7,4 procent naar 2.112 miljoen euro en de winst voor belasting steeg van 31,6 miljoen euro 2022 naar 61,2 miljoen 2023


DDB Amsterdam ontwikkelt campagne Robijn Tropical 23-05-2024 | 12:10:00
Het merk introduceert Robijn Tropical wasmiddel en wasverzachter. Het is vooral de geur die zorgt dat lentekriebels plaats maken voor zomerse sferen


Screenforce over de bvA-Webinar over de aandachtseconomie 23-05-2024 | 12:06:00
Hoe en waar kun je de consument nog bereiken zodat jouw merk de aandacht krijgt waar je naar op zoek bent


[Merken100] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. 23-05-2024 | 11:57:00
Albert Heijn is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland


ICI PARIS XL Benelux start samenwerking met Serviceplan Make 23-05-2024 | 11:45:00
Vanaf mei 2024 werkt Serviceplan Make Benelux, onderdeel van de wereldwijde Serviceplan Group, officieel samen met ICI PARIS XL Benelux


Fightclub aan de slag voor spellen Ticket to Ride en Exploding Kittens 23-05-2024 | 11:26:00
Ticket to Ride en Exploding Kittens, het kaartspel dat een culthit werd na de lancering op Kickstarter, zijn klant geworden bij Fightclub Breda


Slaven Mandic investeert in start-up Webshake 23-05-2024 | 11:13:00
Slaven Mandic heeft geïnvesteerd in Webshake. Webshake biedt maandelijks abonnement voor ongelimiteerde uitvoering in zowel design als development


SuperRebel ontwikkelt consumentencampagne voor SolarEdge 23-05-2024 | 11:05:04
Het gras is altijd groener bij de buren. En dat geldt ook voor zonnepanelen. SuperRebel Agency ontwikkelde de campagne, op basis van deze inzichten


[Marketing Report Radio] Marijnke van der Burgh (ZIGT) over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards 23-05-2024 | 11:00:00
We spreken Marijnke van der Burgh over de sportzomer, het nieuwe kabinet en de AMMA Awards


[Vacatures] Cogonez zoekt een Projectmanager / trafficmanager 23-05-2024 | 10:29:00
Cogonez is per direct op zoek naar Projectmanager / trafficmanager


[Merken 100 2024] Jeroen Stirnberg: Grand'Italia staat voor optimistisch, modern, Italiaanse passie en pragmatisch 23-05-2024 | 10:11:00
Grand'Italia is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Jeroen Stirnberg, Marketing Manager bij Grand Italia.


[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Creative Team 23-05-2024 | 10:05:00
Cheil Benelux is directly looking for a Creative Team 


Dutch Digital Design: Suzanne Visser neemt voorzittersrol over van Bert Hagendoorn 23-05-2024 | 09:50:00
Oprichter Bert Hagendoorn geeft zijn voorzittersstokje door aan Suzanne Visser en richt zich vanaf nu op partnerships



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -