Jaargang 5 | editie 77 | 22 september 2022
 
[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over prijsverhoging van de Ster

Christiaan van Dijk is Business Development Director bij mediabureau ZIGT. Hij duidt het nieuws uit de wereld van media en marketing bij Marketing Report Radio op New Business Radio.

Christiaan van Dijk: “De Ster heeft wat bijzonders gedaan, namelijk een prijsverhoging voor volgend jaar aangekondigd van 24 procent. Dat vind ik heel veel. Ze hadden het eerst over 40 procent om daarna te zeggen dat 24 procent wel meevalt. Niet helemaal netjes, als je het mij vraagt. De...

Lees Meer

 
Zandbeek verzorgt rebranding voor multinational Vebego

Vebego zet een volgende stap in het realiseren van haar strategische ambitie. In samenwerking met Zandbeek lanceert het familiebedrijf met bijna 40.000 medewerkers een vernieuwde identiteit, met één logo dat binnen drie jaar door alle Vebego-bedrijven gebruikt gaat worden.

Maatschappelijke impact

De stijl en merkarchitectuur zijn onderdeel van de ambitie om gezamenlijk herkend te worden als één merk door klanten en medewerkers en zo meer maatschappelijke impact te realiseren. Daarmee startte in 2021 de grootste...

Lees Meer

 
Fransz Finds - Vol 2. | Inspiratie waar je wat aan hebt

Toe aan wat afleiding waar je wat aan hebt? Dan is deze tweewekelijkse column precies wat je nodig hebt. Bij Fransz Finds krijgt creativiteit het podium dat het verdient.

Wat maakt een goed idee, goed? En wat kan jij daarmee als nieuwsgierige marketeer? De antwoorden vind je hier. Gecureerd door Daryl Fransz, Senior Creative bij MIX...

Lees Meer

 
Angie Smets, Ikenna Azuike en Pepijn Keppel genomineerd voor Dutch Media Week Award 2022

De driekoppige jury van de Dutch Media Week Award 2022 heeft de shortlist met genomineerden voor de award bekendgemaakt. Het zijn journalist/columnist Pepijn Keppel, filmmaker/presentator Ikenna Azuike en Angie Smets, studio director en executive producer bij Guerrilla.

De award is bestemd voor een mediamaker die door middel van media positieve impact op de samenleving gerealiseerd heeft. De winnaar of winnares wordt bekendgemaakt tijdens het Dutch Media Week Award Dinner op 5 oktober in Beeld &...

Lees Meer

 
[CMTA] N=5: Dare to be You

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 www.cmta.nl

N=5 is het grootste onafhankelijke bureau van Nederland en helpt merken groeien met de kracht van emotie. Waarbij campagnes en content naast elkaar staan en vertrekken vanuit dezelfde strategische sturende gedachte. Met een redactionele formule als sturend mechanisme voor alle content. Het label N=Content bestaat uit een team van digital, social en redactionele talenten, die zich primair focussen op...

Lees Meer

 
Hearst Netherlands organiseert 100k Pitch Day

Vrouwelijke ondernemers met een technologie gedreven start-up op uiteenlopende gebieden kunnen zich tot en met 5 oktober 2022 aanmelden voor HearstLab Netherlands.

Met dit investeringsprogramma – dat in 2019 al in Nederland werd geïntroduceerd – investeert Hearst Netherlands in door vrouwen geleide innovatieve early stage startups. Deelnemers worden door een jury getoetst op hun groeipotentieel en innovatiekracht. Ook wordt gekeken naar de mate waarin de startup kan groeien door kruisbestuiving met de activiteiten...

Lees Meer

 
[DPG Grow] Een geslaagde adserver switch: hoe pak je dat aan?

Twee jaar geleden maakte DPG Media een adserver switch van Google naar Xandr. Anniek Swillens (Director Tech, Yield en Operations bij DPG Media) blikt samen met Anne Bouwman (Manager Programmatic Trading bij DPG Media) en Jelle Doornbos (Platform Manager Digital Advertising bij DPG Media) terug op deze advertising techmigratie. Wat was de grootste uitdaging? En wat zijn de next steps...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Product Data Analist

De wereld is online, data is het digitale goud. Elke dag wordt er immens veel data geproduceerd. En die data kan van essentiële waarde zijn in het bereiken van de juiste mensen op het juiste moment met het juiste product. Dat vereist slimme uitleestechnieken, slimme services, goede campagnes en een geniale Product Data Analist.

Wat ga je doen als Product Data Analist?

De digitale evolutie van het medialandschap daagt ons uit. We geloven in de kracht van onafhankelijke journalistiek en zijn daarom met jou als onze data analist dagelijks bezig om onze journalistieke producten te verbeteren. Daarbij destilleer jij...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Talent of People & Culture Manager

Wat is vereist?

  • HBO/WO werk- en denkniveau
  • aantoonbare kennis en ervaring in online media en marketing
  • minimaal 2 jaar werkervaring met talent management of recruitment
  • je bent een netwerker, werkt zelfstandig en denkt in kansen
  • je hebt overtuigingskracht en probleemoplossend vermogen...

Lees Meer

 
[Vacatures] SuperRebel zoekt een Account Manager

SuperRebel Agency is op zoek naar een ervaren account manager. Als jij het leuk vindt om samen met het Superrebel team te investeren in een goede relatie met een aantal van onze opdrachtgevers dan kun je bij ons aan de slag.

Bij SuperRebel Agency werk je mee aan de totstandkoming van strategische positioneringen, identities en creatieve campagnes voor merken als Burger King, Moeke, Organto, SolarEdge, MP Motorsport, Aartsen, House of Pertijs, Bosch...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt naar een Senior Producer RTL Boulevard

Wat ga je doen?

  • Voorbereiden van opnames
  • Opnames
  • Administratieve & Financiële werkzaamheden
  • Productie op locatie
  • Postproductie...

Lees Meer

 
[vacatures] VDS Publishers zoekt een Allround Marketeer

Ben jij een marketeer die veel ballen tegelijkertijd in de lucht kan houden en ben je gek op auto’s en mannenlifestyle? Dan zijn wij bij VDS Publishers op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

VDS Publishers is uitgever van TopGear (TopGear Magazine en TopGear.nl) en JFK (JFK Magazine en JFK.men). Beide titels richten zich op de bovenkant van de mannendoelgroep. Daarnaast maakt de Custom Media-tak van VDS tailormade producties voor klanten en verzorgt VDS Digital Agency online en social marketingcampagnes voor de automotive...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Lifeline Group investeert half miljoen euro in Debiteurnet voor internationale expansie 02-10-2022 | 18:19:00
Debiteurnet ambieert internationale groei en heeft hiervoor een partner-investeerder aangetrokken. De Lifeline Group zal de ambities van de financieel dienstverlener ondersteunen met kapitaal, kennis en netwerk


Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht 30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen


[Interview] Marnix Broer over rebranding Studocu/Studeersnel.nl 30-09-2022 | 10:40:26
Marnix Broer is mede-oprichter en CEO van Studocu/Studeersnel.nl, het internationale platform voor studenten om snel het beste studiemateriaal te vinden. Twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een grote rebranding. We spreken hem over deze stap en over de plannen voor de toekomst


Megawatt lanceert grootste grijpmachine ter wereld voor Samsung 30-09-2022 | 10:24:58
Afgelopen week lagen de smartphones, watches, tabs en buds in Utrecht voor het grijpen. Letterlijk. Megawatt Fieldmarketing ging de samenwerking aan met Samsung en creëerde veel buzz met de activatie van de allernieuwste Galaxy Z Flip 4. Hoe? Ze lanceerden de grootste grijpmachine ter wereld


[DPG Grow] Adverteren in roerige tijden 30-09-2022 | 08:51:14
Veel ondernemers worden in tijden van crisis extra voorzichtig en kiezen ervoor om de hand op de knip te houden. Tijd om de marketingstrategie aan te passen! Charlotte van Asselt, expert van DPG Grow, legt je uit waarom


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren 29-09-2022 | 10:55:34
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten


[Column] Paola Cassone: Leven zonder lineaire televisie 29-09-2022 | 10:20:23
Voor wie het dit jaar al moeilijk had om de communicatiedoelstellingen te halen met een campagne op lineaire televisie, is het nu dus tijd om je af te vragen: kan ik mijn communicatiedoelstellingen halen zonder lineaire televisie?


[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Lead 29-09-2022 | 10:09:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Strategy Lead


[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Paid Search - Commerce 29-09-2022 | 09:43:00
Initiative is directly looking for a Manager, Paid Search - Commerce


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Credit Management Specialist 29-09-2022 | 09:27:10
Mediahuis is per direct op zoek naar een Credit Management Specialist


iO groeit verder in Scandinavië met Zweedse Triggerfish 29-09-2022 | 08:53:19
Het end-to-end agency iO zet zijn uitbreiding in het noorden verder. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, heeft ook het digital agency Triggerfish uit Stockholm zich nu bij iO gevoegd


bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk 28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers


RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau 28-09-2022 | 17:15:00
De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland


[Vacatures] Mediatic zoekt een Medior Copywriter 28-09-2022 | 15:13:00
Mediatic is per direct op zoek naar een Medior Copywriter (32 - 40 uur)



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -