Jaargang 6 | editie 14 | 24 januari 2023
 
[Interview] Rens Muller: Innovatie zit in het DNA van zowel Bicycling als Runner's World

Marketing Report publiceert een serie interviews met tijdschrift hoofdredacteuren. Vandaag spreken we Rens Muller, hoofdredacteur van Bicycling en sinds kort ook verantwoordelijk voor Runner's World.

Dag Rens, kun jij Bicycling en Runner's World introduceren?

In Bicycling staat de mens op de fiets en zijn of haar liefde voor die fiets centraal. Met bijzondere verhalen van gewone mensen. En met exclusieve verhalen van bijzondere mensen. In Runner's World gaat het om...

Lees Meer

 
Marlies Rövekamp Managing Director True Ideas

Marlies Rövekamp is per 1 januari 2023 de Managing Director van True Ideas. Naast haar rol in het managementteam heeft ze de dagelijkse leiding over het merkenbureau.

Profit en purpose gaan hand in hand

De afgelopen vier jaar heeft Marlies Rövekamp als Client Service Director een bijdrage geleverd aan de groei en het succes van True Ideas. Voor onder meer Unilever, FBTO, bol.com, Vivera, TNO en Alpro laat True Ideas al jaren zien dat profit en purpose hand...

Lees Meer

 
[MarketingReport Radio] Bram Meijer over Beyond Meat

Bram Meijer is Regional Marketing Director EMEA bij Beyond Meat, bekend van de plantaardige burger en andere vleesvervangers. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over zijn merk.

Bram Meijer: “Wij noemen ons product geen vleesvervanger, maar vlees. Plant based meat. Het is de doelstelling om de massa te bereiken met plantaardig vlees. Ik denk dat wij de eerste waren...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Hoe uniek is Gen Z eigenlijk?

Na een decennium van obsessies over millennials, is nu de aandacht van marketeers verschoven naar Gen Z. De definitie van Gen Z is fluïde, net zoals die van millennials.

Laten we zeggen dat de core van Gen Z nu in de 15-24 leeftijdsgroep zit, terwijl de oudste millennials nu rijkelijk boven de 40 zijn. Die laatste groep heeft een baan, een huis en kinderen en is dus een stuk minder hip dan tien jaar geleden. Ook is Gen Z numeriek...

Lees Meer

 
Jessica van der Waal commercieel directeur ANP

Jessica van der Waal is benoemd tot commercieel directeur van het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). Zij wordt verantwoordelijk voor ANP Business waarin de zakelijke dienstverlening is ondergebracht.

Zij was de afgelopen jaren manager van ANP Pers Support, een bedrijfsonderdeel dat de distributie van persberichten verzorgde. Jessica van der Waal wordt lid van het directieteam dat nu bestaat uit Martijn...

Lees Meer

 
AkzoNobel kiest Ogilvy

AkzoNobel heeft Ogilvy gekozen als reclamebureau in meerdere EMEA-landen waaronder Spanje, Polen, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. AkzoNobel is een beursgenoteerd Nederlands chemieconcern dat zich zegt te focussen op innovatie en duurzaamheid.

De verfmerken Dulux, Flexa en Sikkens zijn onderdeelvan AkzoNobel. Ogilvy heeft de pitch met een geïntegreerd team gewonnen vanuit zijn wereldwijde netwerk. De pitch werd begeleid door...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] 0930 Creative Agency zoekt een DTP-er / Vormgever

Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches.

Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer. Veel meer. We zijn trots dat we werken voor merken als Mentos, Klene, Smint, Roche...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fremantle zoekt een Allround medewerker Accounts Payable

Door de groei die Fremantle heeft doorgemaakt zijn we op zoek naar een medewerker AP die ons team komt versterken! Als Allround AP medewerker zorg je er voor dat de crediteuren administratie op orde is en leveranciers juist en op tijd betaald worden.  

Wat ga je doen?

  • Efficiënt en accuraat inboeken van de inkomende facturen.
  • Het bewaken van tijdige betaling van de inkomende facturen.
  • Het onderhouden van contacten en oplossen van problemen met productieleiders (intern) en leveranciers (extern)...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt een Ervaren Producer Buitenland

Wij zoeken per maart/april/ mei /juni voor verschillende buitenland producties gemotiveerde zelfstandige producers die ons team komen versterken! Ben je een harde, nauwkeurige werker met een flexibele instelling? Dan ben jij degene waar wij naar op zoek zijn!

Wat ga je doen?

  • Het voorbereiden van opnames en post-productie.
  • Ondersteunen van de productie op locatie...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Senior Project Manager Brand & Shopper Activation

Megawatt Fieldmarketing groeit en is per direct op zoek naar een energieke en ervaren projectmanager. Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation.

We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten. We activate...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior Graphic Designer

Wij zoeken een talentvolle en gemotiveerde ‘junior graphic designer’ om het creatieve team bij Wayne Parker Kent te versterken. Een uitgelezen kans om spraakmakend werk te maken voor klanten als ALDI, Samsung en Eristoff.

En -nog belangrijker- een bureau dat stuitert van ambities te helpen bouwen. Als jr. graphic designer per ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen van ons visuele spektakel. Van social content tot...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag 26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie


[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU 26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland


[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer 26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant 26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur


Abovo Maxlead, Clear Channel Nederland en Global Nederland ontwikkelen campagne Toverland 25-07-2024 | 14:52:06
Abovo Maxlead heeft in samenwerking met Clear Channel Nederland en Global Nederland voor deze campagne (digitale) outdoor media ingekocht, evenals advertenties in Vriendin, Flair en Donald Duck


Jumbo introduceert roomboter met 1 ster Beter Leven keurmerk 25-07-2024 | 11:25:00
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels.


Rianne Meijerman benoemd tot Chief Commercial Officer van Triple en code d'azur groep 25-07-2024 | 11:04:00
In deze gecreëerde rol zal Rianne Meijerman de commerciële strategie van de groep leiden over de kernservices: Brand, Experience, Data en Technology


Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder bureau 25-07-2024 | 10:56:00
Het surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd.


Gabriel Lepesteur, Owen Dowling and Oleta Hambleton naar 180 Amsterdam 25-07-2024 | 10:23:00
Creatief bureau 180 Amsterdam heeft drie senior aanstellingen aangekondigd. Gabriel Lepesteur is benoemd tot creatief directeur, Owen Dowling is aangesteld als hoofd strategie en Oleta Hambleton als Global Brand Communications Director. 


[Vacancy] Nielsen has a position for Senior HR Business Partner 25-07-2024 | 09:48:00
Nielsen is directly looking for Senior HR Business Partner -Amsterdam


[Vacatures] NRC zoekt een Marketing Automation Developer 25-07-2024 | 09:29:00
NRC is per direct op zoek naar een Marketing Automation Developer


XYZ Creative Agency maakt vervolg Pop uit je Bubbel-campagne Uitagenda 25-07-2024 | 08:00:00
Na de succesvolle Pop uit je Bubbel-wintercampagne, ging XYZ Creative Agency opnieuw aan de slag voor Uitagenda


ACE Blauw Gras en ACE Glasnost gaan aan de slag voor Bolletje 24-07-2024 | 11:22:00
Bolletje wil zich door middel van social media en corporate & brand PR, richten op diverse thema’s en producten


72andSunny en Feeld ontwikkelen campagne F*ck Around and Find Out 24-07-2024 | 10:49:00
Ter gelegenheid van de campagne kleurde Feeld de Reguliersdwarsstraat groen van 16 tot 20 juli, om iedereen het groene licht te geven


[Vacatures] Key Agency zoekt een Project / Traffic Manager (medior / senior) 24-07-2024 | 10:12:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Project / Traffic Manager (medior / senior) -36-40 uur per week Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -