Jaargang 6 | editie 14 | 24 januari 2023
 
[Interview] Rens Muller: Innovatie zit in het DNA van zowel Bicycling als Runner's World

Marketing Report publiceert een serie interviews met tijdschrift hoofdredacteuren. Vandaag spreken we Rens Muller, hoofdredacteur van Bicycling en sinds kort ook verantwoordelijk voor Runner's World.

Dag Rens, kun jij Bicycling en Runner's World introduceren?

In Bicycling staat de mens op de fiets en zijn of haar liefde voor die fiets centraal. Met bijzondere verhalen van gewone mensen. En met exclusieve verhalen van bijzondere mensen. In Runner's World gaat het om...

Lees Meer

 
Marlies Rövekamp Managing Director True Ideas

Marlies Rövekamp is per 1 januari 2023 de Managing Director van True Ideas. Naast haar rol in het managementteam heeft ze de dagelijkse leiding over het merkenbureau.

Profit en purpose gaan hand in hand

De afgelopen vier jaar heeft Marlies Rövekamp als Client Service Director een bijdrage geleverd aan de groei en het succes van True Ideas. Voor onder meer Unilever, FBTO, bol.com, Vivera, TNO en Alpro laat True Ideas al jaren zien dat profit en purpose hand...

Lees Meer

 
[MarketingReport Radio] Bram Meijer over Beyond Meat

Bram Meijer is Regional Marketing Director EMEA bij Beyond Meat, bekend van de plantaardige burger en andere vleesvervangers. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over zijn merk.

Bram Meijer: “Wij noemen ons product geen vleesvervanger, maar vlees. Plant based meat. Het is de doelstelling om de massa te bereiken met plantaardig vlees. Ik denk dat wij de eerste waren...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Hoe uniek is Gen Z eigenlijk?

Na een decennium van obsessies over millennials, is nu de aandacht van marketeers verschoven naar Gen Z. De definitie van Gen Z is fluïde, net zoals die van millennials.

Laten we zeggen dat de core van Gen Z nu in de 15-24 leeftijdsgroep zit, terwijl de oudste millennials nu rijkelijk boven de 40 zijn. Die laatste groep heeft een baan, een huis en kinderen en is dus een stuk minder hip dan tien jaar geleden. Ook is Gen Z numeriek...

Lees Meer

 
Jessica van der Waal commercieel directeur ANP

Jessica van der Waal is benoemd tot commercieel directeur van het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). Zij wordt verantwoordelijk voor ANP Business waarin de zakelijke dienstverlening is ondergebracht.

Zij was de afgelopen jaren manager van ANP Pers Support, een bedrijfsonderdeel dat de distributie van persberichten verzorgde. Jessica van der Waal wordt lid van het directieteam dat nu bestaat uit Martijn...

Lees Meer

 
AkzoNobel kiest Ogilvy

AkzoNobel heeft Ogilvy gekozen als reclamebureau in meerdere EMEA-landen waaronder Spanje, Polen, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. AkzoNobel is een beursgenoteerd Nederlands chemieconcern dat zich zegt te focussen op innovatie en duurzaamheid.

De verfmerken Dulux, Flexa en Sikkens zijn onderdeelvan AkzoNobel. Ogilvy heeft de pitch met een geïntegreerd team gewonnen vanuit zijn wereldwijde netwerk. De pitch werd begeleid door...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] 0930 Creative Agency zoekt een DTP-er / Vormgever

Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches.

Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer. Veel meer. We zijn trots dat we werken voor merken als Mentos, Klene, Smint, Roche...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fremantle zoekt een Allround medewerker Accounts Payable

Door de groei die Fremantle heeft doorgemaakt zijn we op zoek naar een medewerker AP die ons team komt versterken! Als Allround AP medewerker zorg je er voor dat de crediteuren administratie op orde is en leveranciers juist en op tijd betaald worden.  

Wat ga je doen?

  • Efficiënt en accuraat inboeken van de inkomende facturen.
  • Het bewaken van tijdige betaling van de inkomende facturen.
  • Het onderhouden van contacten en oplossen van problemen met productieleiders (intern) en leveranciers (extern)...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt een Ervaren Producer Buitenland

Wij zoeken per maart/april/ mei /juni voor verschillende buitenland producties gemotiveerde zelfstandige producers die ons team komen versterken! Ben je een harde, nauwkeurige werker met een flexibele instelling? Dan ben jij degene waar wij naar op zoek zijn!

Wat ga je doen?

  • Het voorbereiden van opnames en post-productie.
  • Ondersteunen van de productie op locatie...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Senior Project Manager Brand & Shopper Activation

Megawatt Fieldmarketing groeit en is per direct op zoek naar een energieke en ervaren projectmanager. Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation.

We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten. We activate...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior Graphic Designer

Wij zoeken een talentvolle en gemotiveerde ‘junior graphic designer’ om het creatieve team bij Wayne Parker Kent te versterken. Een uitgelezen kans om spraakmakend werk te maken voor klanten als ALDI, Samsung en Eristoff.

En -nog belangrijker- een bureau dat stuitert van ambities te helpen bouwen. Als jr. graphic designer per ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen van ons visuele spektakel. Van social content tot...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Esprix verlengt deadline tot 23 februari 03-02-2023 | 11:14:00
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een case voor de Esprix Awards verlengd tot aan woensdag 23 februari


VENGEAN introduceert opleidingsinstituut SUAS 03-02-2023 | 10:40:00
Onlangs lanceerde Schouten & Nelissen opleidingsinstituut SUAS en nam boutique agency VENGEAN in de arm voor branding en communicatie


Blokker en Ochama breiden samenwerking uit: 50 extra afhaalpunten 03-02-2023 | 09:35:04
Blokker breidt het aantal winkels waar Ochama boodschappen kunnen worden opgehaald uit tot ruim vijftig. Daarmee wordt de samenwerking met de omnichannel retailer verder versterkt.


[DPG Grow] De hartslag van Nederland: hoe zien wij de toekomst? 03-02-2023 | 09:26:55
Nederlanders zijn uitgesproken over de samenleving: het merendeel ziet de toekomst van het land somber in. Desondanks staat men positief in het leven


[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Campaign Manager - Hoofddorp 03-02-2023 | 08:59:35
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Campaign Manager - Hoofddorp


[Vacatures] Springbok zoekt een Junior SEA Specialist 03-02-2023 | 08:24:00
Springbok is per direct op zoek naar een Junior SEA Specialist in Den Bosch


[Vacatures] Natwerk zoekt een Creatief team (duo) 03-02-2023 | 08:01:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Creatief team (duo)


[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner Brand & Shopper Activation 03-02-2023 | 07:44:37
Megawatt is per direct op zoek naar een Planner Brand & Shopper Activation


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever klimaat - De Telegraaf 03-02-2023 | 07:28:01
Mediahuis is per direct op zoek naar een Verslaggever klimaat - De Telegraaf


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Creative 03-02-2023 | 07:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Creative


[De Belofte 2023] Darre van Dijk over Thomas van der Helm 02-02-2023 | 16:36:00
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor


[Budi & Thijs] Moeilijke chips 02-02-2023 | 16:04:00
Mensen hebben liever pijn dan dat ze moeten nadenken. Zelfs als de pijn op ‘80’ werd gezet, gaf 28% van de mensen daar de voorkeur aan dan aan een moeilijke cognitieve taak


VENGEAN: Le Grand Mural de La Vie ‘Ceci n’est pas un cochon’ 02-02-2023 | 15:36:00
Voor plantaardig vleesmerk La Vie - bekend van haar gedurfde en vaak ludieke campagnes - ontwikkelde boutique branding agency VENGEAN een opvallend streetart-project


[Vacatures] SuperRebel zoekt een een Digital Content Creator 02-02-2023 | 08:21:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Digital Content Creator


[Vacatures] SuperRebel zoekt een Junior Copywriter 02-02-2023 | 08:15:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Junior Copywriter



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.

Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk BV.

Uitgever | Hoofdredacteur


Bas Vlugt
www.linkedin.com/in/basvlugt
bas@marketingreport.nl
M 06 29 06 87 83

Redactie

Saskia van Weert
saskia@marketingreport.nl

David de Jong
david@marketingreport.nl

Lieselot Berentzen
lieselot@marketingreport.nl

Pie Kamau
pie@marketingreport.nl

Marianna Beets
marianna@marketingreport.nl

Advertising | Branded Content | Partnerships

Eric-Jan Vis
ericjan@marketingreport.nl
M 06 53 41 12 13

Business Development | Event Organisatie

Peter Wybenga
peter@marketingreport.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -