Jaargang 6 | editie 92 | 23 mei 2023 |
|
De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie.
Partijen die de handelsmissie ondersteunen variëren van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Een nieuwe naam van een Embassy-ambassadeur die opvalt dit jaar is die van productiemaatschappij SCOVILLE. Dit is een nieuwe naam, al blijkt daar...
|
|
|
|
Op 18 mei is, toch nog onverwacht, Art Director, Executive Creative Director en Partner van Alfred, Jorn Kruijsen, overleden.
Het is 2009, ergens in het voorjaar. De telefoon gaat. Het is Jorn, helemaal buiten adem van opwinding. “Je gelooft niet wat ik net heb meegemaakt! Ik loop een winkeltje binnen, midden in de jungle van Costa Rica, staat er een man keihard te lachen achter zijn computer. En wat denk je? Hij keek naar de Walk-in...
|
|
|
|
Creative agency Happy Horizonzet haar reeks aan overnames dit jaar voort en voegt Lemm en Ten Haaf toe aan de Happy Horizon-groep.
Na eerdere acquisitie van Adbirds en EF2, staat met creative marketing agency Lemm en Ten Haaf de teller van dit jaar al op drie. Lemm en Ten Haaf sluit zich aan bij Happy Horizon met als doel de (digitale) dienstverlening aan opdrachtgevers te verbreden...
|
|
|
|
De mobiele telecomprovider Lebara heeft zijn merkpositionering gewijzigd in Lebara logisch. De mobiele aanbieder richt zich daarmee op een brede groep consumenten die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik.
Lebara wil consumenten helpen om te kiezen voor een abonnement dat bij hun past. Volgens Lebara zit niet iedereen te wachten op unlimited data, de modernste telefoon of een combinatieabonnement...
|
|
|
|
Alain van der Horst is hoofd Corporate Communicatie & PR van het Van Gogh Museum. We spreken hem over hoe het Van Gogh museum omgaat met pr en campagnes.
Het Van Gogh Museum kent vermoedelijk bijna iedereen. Waarom is ondanks de wereldwijde bekendheid van het merk, pr en marketing van jullie museum van belang?
Natuurlijk, heel veel mensen wereldwijd zijn op de hoogte van het bestaan van het Van Gogh Museum. Maar dat betekent niet automatisch dat die mensen...
|
|
|
|
Azerion heeft een exclusief Connected TV (CTV) partnership gesloten met XITE. De premium advertentie-inventory op XITE's tv-zenders en interactieve tv-app, zal direct en programmatic worden aangeboden via Azerion's in-house supply-side platform, Improve Digital.
De combinatie van tv en digitaal biedt adverteerders een tal van voordelen, zoals het inzien van tv-impressies, verschillende targeting opties en innovatieve advertentieformaten die de...
|
|
|
|
Steeds meer Nederlanders zijn zich bewust van hun impact op het milieu. Zo past bijna de helft van de Nederlanders (49%) hun leefstijl al aan voor een duurzamer bestaan.
Mensen die in een dorp wonen lopen hierin voor op stedelingen. Daarnaast voelen jongeren zich vaker schuldig over hun consumptiegedrag dan ouderen, terwijl het vooral ouderen zijn die duurzaam leven. Dat blijkt uit het grootschalige...
|
|
|
|
Neobroker BUX heeft de rebranding van beleggingsapplicatie BUX Zero naar BUX voltooid. Deze rebranding is de volgende stap in BUX’ strategie om te committeren aan haar vlaggenschipapplicatie en zo gebruikers te helpen bij het structureel opbouwen van vermogen.
Yorick Naeff, CEO van BUX: "In het verleden hebben we ons altijd gericht op prijsleiderschap. We groeien als bedrijf en zijn een meer geavanceerde speler in de ruimte geworden. Dit willen we weerspiegelen in...
|
|
|
|
Na een korte bureauoriëntatie heeft Koninklijke Jaarbeurs gekozen om de media-activiteiten bij Zuiver Media onder te brengen.
Het Rotterdamse mediabureau wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning en -inkoop van de organisatie, bekend van verschillende vak- en publieksbeurzen zoals Kampeer & Caravan Jaarbeurs en Vakantiebeurs...
|
|
|
|
De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes.
Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de villa dé plek zijn voor internationale promotie van Nederlandse creativiteit tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een...
|
|
|
|
Na een daverende eerste editie van Content Marketing | The Awards in 2022, openen wij nu de inschrijving voor de 2023-editie.
Content Marketing | The Awards waren bij de eerste editie met 160 inschrijvingen in één klap de grootste contentmarketingprijzen in Nederland, georganiseerd door Media Meetings en Marketing Report in samenwerking met Platform Content Marketing...
|
|
|
|
Bij ACT.agency combineren we de expertise van een reclamebureau met de mentaliteit van een van een always-on contentbureau.
We ontwikkelen merkstrategieën en campagnes voor de lange termijn, terwijl we ook elke dag always-on content produceren voor iedere stap van de customer journey. Dit doen we volgens onze eigen werkwijze, ACT.vertising. Door strategie, creativiteit, campagnes, content en data te integreren, zorgen we voor een...
|
|
|
|
Als Programmatic Demand Manager ben je verantwoordelijk voor het opstellen van programmatic buy strategieën voor een divers klantenpakket. Hierbij hebben display, data, audio, native en outstream video oplossingen de nadruk.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het in de markt zetten van het door DPG Media onlangs ontwikkelde inkoop platform ‘DPG Admanager’. Je onboard klanten, geeft demo's en zorgt dat zij met...
|
|
|
|
The Marketing and Communication team is small in size and very agile in grabbing opportunities and working on fun ideas due to the use of Scrum. You will have input and responsibilities and work together with professionals.
The Poker Group focuses on multiplayer and cross-platform online poker games such as Governor of Poker, Monopoly Poker and others. We work in an international, young and dynamic team on the...
|
|
|
|
Heb jij een scherp oog voor nieuwswaarde, ben je opzoek naar maatschappelijke relevantie in nieuws en volg je de laatste trends in tech dan is dit jouw kans!
Jij leidt in dit vakgebied samen met ons de revolutie in PR als strategisch adviseur en maakt het verschil door te werken volgens onze zelf ontwikkelde 3M methode. We gaan voor spraakmakend werk met impact en versterken de reputatie van merken door...
|
|
|
|
Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.
Ons creatieve bureau MHX zorgt ervoor dat de verhalen en brandend content tot leven komt. Kom jij ons versterken als Branded Content Writer? De deur staat open...
|
|
|
|
Yune is een contentbureau in Amsterdam waar wetenschap en creativiteit samensmelten tot eersteklas verhalen.
Gedragswetenschap is de drijfveer van elk concept, elke video en elke post. Onze content gaat voor de highscore: de maximaal mogelijke impact bij livegang. We werken voor toonaangevende klanten als ANWB, bol.com, SPA, Nespresso, ING, Mora, Duvel, Zilveren Kruis en Jumbo en doen dat – als...
|
|
|
|
Als freelance ben je een ondernemende spil op onze redactie. Je gaat (pro)actief op zoek naar mogelijke nieuwsonderwerpen, beeldmateriaal en helpt mee met de voorbereiding van bijvoorbeeld studiogesprekken of reportages.
Uiteindelijk zorg jij er ook voor dat alle video’s met een goede kop en begeleidende teksten op de website worden gepubliceerd. Je bent daarnaast actief betrokken bij de voorbereiding en publicatie...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour
28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij
[The List] Vandevorm
28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.
[The List] Springbok
28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland
Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem
27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief. Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van Nederlands MediaNetwerk BV.
Uitgever | Hoofdredacteur
Bas Vlugt www.linkedin.com/in/basvlugt bas@marketingreport.nl M 06 29 06 87 83
Redactie
Saskia van Weert saskia@marketingreport.nl
David de Jong david@marketingreport.nl
Lieselot Berentzen lieselot@marketingreport.nl
Pie Kamau pie@marketingreport.nl
Marianna Beets marianna@marketingreport.nl
Advertising | Branded Content | Partnerships
Eric-Jan Vis ericjan@marketingreport.nl M 06 53 41 12 13
Business Development | Event Organisatie
Peter Wybenga peter@marketingreport.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt Marketing Report ook nieuwsbrieven, websites en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|